- 29 دی 1397
- اخبار استان
- کد خبر 57061
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true

به گزارش چغادک نیوز: عباس خطیبی عصر امروز در آیین آغاز ساخت قطعه ۱۰ راهآهن بوشهر با بیان اینکه این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد اظهار داشت: قطعه ۱۰ این پروژه بخشی از پروژه راه آهن بوشهر به شیراز به طول ۲۵ کیلومتر است که با اعتبار۴۰۰ میلیارد تومان آغاز شده است.
وی با بیان اینکه راه آهن شیراز – بوشهر و شهرهای در مسیر دارای ۴۵۰ کیلومتر مسافت است خاطر نشان کرد: عملیات خط ریلی بوشهر به شیراز از سال ۱۳۸۶ آغاز شد که ۱۰۰ کیلومتر در محدوده شیراز و حدود ۱۰۰ کیلومتر هم در محدوده استان بوشهر عملیاتی اجرایی آن آغاز شد.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با بیان اینکه مسیر ۴۵۰ کیلومتری راه آهن یاد شده از ایستگاه مرودشت در استان فارس از راه آهن اصفهان – شیراز منشعب میشود افزود: این خط ریلی پس از عبور از مسیرهای جنوبی استان فارس از طریق شهرستان تنگستان وارد استان بوشهر میشود.
خطیبی با اشاره به اینکه مسیر ریلی یاد شده از اهرم به چغادک و بندر بوشهر متصل میشود خاطر نشان کرد: قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر جزء سختترین خط ریلی یاد شده است بهگونهای که در مسیر ۴۵۰ کیلومتر خط ریلی بوشهر به شیراز شش کیلومتر پل خاص ساخته میشود که سه کیلومتر از این پلها در قطعه ۱۰ این خط ریلی در استان بوشهر قرار دارد.
بیشتر بخوانید
وی با اشاره به اینکه ۲۲ تونل در مسیر ۴۵۰ کیلومتری خط ریلی ساخته میشود خاطر نشان کرد: ۲۵۰ کیلومتر مسیر اول از طریق فینانس دنبال و با همکاری شرکت چینی و کنسرسیوم پیمانکاری ایرانی عملیاتی میشود.
معاون ساخت و توسعه راهآهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با بیان اینکه توافقات و موافقتنامهها برای اجرای ۲۵۰ کیلومتر مسیر ریلی یاد شده حاصل شده گفت: منتظر دریافت اصلاحیه مجوز شورای عالی اقتصاد هستیم که بتوانیم با مذاکرات فشرده به قرارداد تجاری و عملیات اجرایی برسیم تا بخش ۲۵۰ کیلومتر یاد شده و ۳۰۰ کیلومتری که به این پروژه ملحق میشود عملیات اجرایی آن آغاز شود.
خطیبی ویژگی خط ریلی بوشهر را برشمرد و بیان کرد: با اتصال استان بوشهر به خط ریلی در سال نخست جابجایی ۳ میلیون تن بار فراهم میشود که این میزان در مدت ۱۰ سال به شش میلیون تن در سال میرسد.
وی جابجایی سالانه یک میلیون نفر مسافر را از دیگر ویژگی خط ریلی بوشهر دانست و تصریح کرد: با اتصال بوشهر به راه آهن تا دو میلیون نفر طی ۱۰ سال امکان افزایش مسافر است و این در حالی است که رونق اقتصادی و اجتماعی استان بوشهر در پی دارد.
انتهای پیام
منبع: تسنیم
false
true
false
true