×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۲ تیر - ۱۴۰۴  
false
true
مدارک لازم برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس یازدهم

به گزارش چغادک نیوز: سید اسماعیل موسوی دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در مورد مدارک مورد نیازی که نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام نیاز دارند تا از فردا به مدت هفت روز بتوانند در فرمانداری‌ها ثبت‌نام کنند، گفـت: یک قطعه عکس پرسنلی، فرم پرسشنامه داوطلبین (در فرمانداری‌ها قرار داده شده)، مدارک تحصیلی که حداقل کارشناسی ارشد و یا معادل آن است، مدارک مربوط به نظام وظیفه و اگر مقامات موضوع ماده ۲۹ باشند نیز مدرک قبولی استعفای آن‌ها، از مدارک مورد نیاز همراه ثبت‌نام کنندگان خواهد بود.

وی اضافه کرد: فرمانداری‌ها نخستین مکان ثبت نام داوطلبان به شمار می‌آید. جایگاه دوم، ستاد ثبت نام در وزارت کشور است که از تاریخ ۱۰ آذرماه شروع به کار خواهد کرد. نامزد‌ها در صورتیکه در حوزه انتخابیه خود ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند در وزارت کشور ثبت نام کنند؛ وزارت کشور ثبت نام نامزد‌ها را انجام و مدارک آنها را به فرمانداری حوزه انتخابیه ارسال می‌کند؛ یعنی ثبت نام نامزد‌ها در وزارت کشور و یا فرمانداری هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

موسوی افزود: جایگاه سوم، در سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی وزارت امور خارجه در خارج از کشور است. شهروندان ایرانی که در بازه زمانی ثبت نام در خارج از کشور هستند، می‌توانند با مراجعه به سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های سیاسی فرم پرسشنامه داوطلبی را دریافت و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کنند. وزارت امور خارجه مدارک نامزد‌ها را دریافت و به وزارت کشور تحویل می‌دهد تا آن مدارک به فرمانداری‌ها منتقل ‌شود.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور تأکید کرد: مراجع چهارگانه شامل دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سازمان ثبت احوال کشور صلاحیت داوطلبان را پیگیری می‌کنند.

موسوی تأکید کرد: وزارت کشور چند روز قبل از برگزاری ثبت نام نامزدها، اطلاعیه‌ای مبنی بر شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام را صادر و منتشر می‌کند؛ به همین منظور نامزد‌ها باید با اطلاعات و مدارک کامل برای ثبت نام به مراکز ذی‌صلاح مراجعه کنند؛ چنانچه مدارک داوطلبان کامل نباشد، ثبت نام آنها نهایی نخواهد شد و فرصت را از دست می‌دهند؛ به همین منظور از داوطلبان می‌خواهیم تا تمام مدارکی که در اطلاعیه اعلام می‌شود را همراه داشته باشند.

وی تصریح کرد: ثبت نام داوطلبان در ۷ روز از ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام می‌شود، بنابراین از داوطلبان درخواست داریم ثبت نام خود را به روز‌های پایانی موکول نکنند؛ همکاران ما در وزارت کشور و تمام فرمانداری‌ها از روز‌های اول آماده ثبت نام داوطلبان هستند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در پایان درباره تمام الکترونیکی شدن انتخابات مجلس گفت: دوشنبه هر هفته در وزارت کشور با کارشناسان و مدیران شورای نگهبان جلساتی، ذیل این موضوع برگزار می‌شود و فرآیند‌های این کار به صورت گام به گام در حال بررسی است و امیدواریم که به زودی به نتیجه مطلوبی برسیم.

ثبت‌نام نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح فردا در ۲۰۸ حوزه انتخابیه آغاز خواهد شد.

طبق اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور ثبت نام داوطلبان از روز یکشنبه مورخ ۱۰ آذر ۹۸ آغاز و تا روز شنبه مورخ ۱۶ آذر ماه ادامه خواهد داشت. مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۸ عصر و به مدت ۱۰ ساعت می‌باشد.

هر دوره نمایندگی، (دوره کامل) جهت اعمال تبصره (۳) ماده (۲۸) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک مقطع تحصیلی مورد قبول واقع می‌گردد.

طبق قانون کلیه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی که حداقل (۶) ماه سابقه حضور در جبهه دارند از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می‌گردند.

با موافقت مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲، متولدین سال ۱۳۵۲ و قبل از آن (به شرطی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا بالاتر باشند) معاف هستند، ولی می‌بایست در هنگام ثبت نام کارت معافیت یا مدرکی دال بر معافیت ارائه نمایند.

براساس اطلاعیه شماره ۴ ستاد انتخابات کشور، مدارک معتبر تحصیلی مدارکی هستند که به تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی و مدارک حوزوی به تایید مرکز مدیریت حوزه علمیه قم رسیده باشد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false