×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زلزله ۴٫۷ ریشتری در خورموج/اعزام تیم های ارزیاب هلال احمر به مناطق زلزله زده/ستاد بحران در دشتی تشکیل شد

به گزارش چغادک نیوز:  زلزله به بزرگی ۴٫۷ ریشتر ساعت ۸:۱۸ صبح روز گذشته خورموج در استان بوشهر را لرزاند.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: ۴٫۷
محل وقوع: استان بوشهر – حوالی خورموج
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۷/۱۰/۱۶ ۰۸:۱۸:۰۸
طول جغرافیایی: ۵۱٫۶
عرض جغرافیایی: ۲۸٫۶۱
عمق زمین‌لرزه: ۱۷ کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
۲۱ کیلومتری خورموج (بوشهر)
۲۶ کیلومتری بوشکان (بوشهر)
۲۹ کیلومتری شنبه (بوشهر)

نزدیکترین مراکز استان:
۸۲ کیلومتری بوشهر
۱۴۳ کیلومتری شیراز

عبدالله نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خورموج از تشکیل ستاد مدیریت بحران خبرداد و اظهار داشت: برای رسیدگی به مشکلات احتمالی مدیریت بحران تشکیل جلسه داد و همه امدادگران در آماده باش کامل قرار گرفتند.

فرماندار دشتی افزود: تاکنون گزارشی از بروز خسارات و یا تلفاتی ارائه نشده و این در حالی است که امدادگران هلال احمر به نقاط مختلف خورموج اعزام شده است.

احسان ایزدپناه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه در ساعت ۰۸:۱۸:۸  امروز در خورموج دشتی اظهار داشت: موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زلزله‌ای به بزرگی ۴٫۷ ریشتر صبح امروز در ۲۱ کیلومتری خورموج ثبت کرده است.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر  استان بوشهر با بیان اینکه این زمین لرزه در عمق ۱۷ کیلومتری زمین ثبت شده است افزود: موقعیت جغرافیایی این زمین لرزه ۲۸٫۶۱ شمالی و ۵۱٫۶۰  شرقی در فاصله  ۲۷ کیلومتری بوشکان دشتستان و ۷۸ کیلوکتری شهر بوشهر به ثبت رسیده است.

وی از اعزام تیم‌های ارزیاب خبرداد و بیان کرد: با هماهنگی صورت گرفته با جمعیت هلال‌احمر شهرستان دشتی، دو تیم ارزیاب به منطقه زلزله‌زده دشتی اعزام شده است.

ایزدپناه  خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مرکز این زمین لرزه در کوه‌های بیرمی اتفاق افتاده است، تیم ارزیاب برای بررسی روستاهای اطراف محل حادثه به منطقه اعزام شده است.

جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اعزام  تیم‌های مختلف امدادی و کارشناسی برای بررسی این زمین لرزه تصریح کرد: تاکنون خسارتی از این زلزله گزارش نشده و کارشناسان در حال بررسی دقیق‌‌تر هستند.

بر پایه این گزارش شهرستان دشتی در ۲۰ فروردین ۱۳۹۲ شاهد زلزله‌ای به بزرگی ۶٫۱ در مقیاس امواج درونی زمین رخ بود که در این واقعه ۳۷  نفر جان باختند و حدود یک‌هزار نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false