انجمن خیران کتابخانه سازان در استان بوشهر تشکیل شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
انجمن خیران کتابخانه سازان در استان بوشهر تشکیل شود

به گزارش چغادک نیوز: آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر یکی از ویژگی‌های زندگی اسلامی را صداقت در گفتار و رفتار دانست و اظهار داشت: پرهیز از کذب، جلوگیری از پنهان‌کاری و  پرهیز از وارنه جلوه دادن گفتار و رفتار از ویژگی‌های زندگی اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از مشارکت همگانی در ارائه خدمات رسانی در اربعین حسینی افزود: خدمات رسانی به زائران حسینی در مراسم اربعین سید و سالار شهیدان، تلاش در راه خدا برای تحقق عدالت و رسیدن به تمدن اسلامی است هر چند این مسیر راه پرفراز و نشیبی دارد.

امام جمعه بوشهر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی در چند دهه گذشته به اهداف خود دست یافته است تصریح کرد:  با توطئه‌ها و ترفندهای فراوان دشمنان از جمله استکبار جهانی، ولی انقلاب اسلامی در چند دهه‌ای که می‌گذرد به بسیاری از اهداف خود دست یافته و افق پیش‌رو امید بخش است.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: هر چند انقلاب اسلامی به موفقیت‌های شگرفی در چند دهه گذشته دست یافته و افق‌پیش‌رو امیدوار کننده است ولی به بسیاری از آرمان‌های انقلاب دست نیافته‌ایم که این مهم محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه بسیاری از انقلاب‌ها در تحقق اهداف خود در انتها منحرف شدند افزود:  انقلاب‌های گوناگونی در جهان آرام، آرام از مسیر خارج شدند و به اهداف خود دست نیافتند مانند انقلاب مصر در انتها منحرف و وابسته جهان استکبار شد.

امام جمعه بوشهر، انقلاب اسلامی را انقلابی الهی و ماندگار دانست و خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی با هدایت‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و با ولایت‌مداری ملت ایران اسلامی با تمام توان برای تحقق اهداف خود در تلاش است هر چند جهان استکبار قصد دارد قطار آنرا از ریل خارج کند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه جهان استکبار توطئه‌های فراوانی برای خارج کردن قطار انقلاب اسلامی از ریل اجرا کرده است گفت: تمام آرمان‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای انقلاب اسلامی از جمله کمک به مستمدان، مردم سالاری دینی، ولایت‌مداری و دیگر موارد تدارک دیده‌اند اجرا شده و ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر این نکته که باید در مسر انقلاب ثابت قدم باشیم افزود: باید در مسیر و اهداف انقلاب اسلامی ثابت قدم باشیم و تحت تاثیر انواع ناهمواری‌ها و دشواری‌ها نباید قرار بگیریم چرا که سردمداران استکبار چون آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای استکباری چه بین‌المللی و چه منطقه‌ای انواع توطئه‌ها و  ترفندها فراهم می‌کنند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه برای مقابله با فشارهای دشمنان در مسیر انقلاب اسلامی باید استقامت کرد تاکید کرد: کسانیکه می‌گویند راه ما راه خداست باید هر روز آماده‌تر شوند و  در مقابل فشارهای دشمنان استقامت کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری، انقلاب اسلامی را بزرگترین تحول تاریخ بشری دانست و گفت: دشمنان بدانند که انقلاب اسلامی یک انقلاب الهی است و به راه خود ادامه می‌دهد و با همه ترفندها مقابله و در برابر آنها استقامت می‌کند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، پیشرفت و تکامل انقلاب اسلامی را  در گرو توسعه علم  دانست و تصریح کرد: علم از مهم‌ترین  راه‌های اقتدار و اعتلای نظام است که براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی توسعه و پیشرفت جامعه نیاز به جنبش نرم‌افزاری است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه مسئولان به موضوع توسعه علم و فناوری به ویژه علوم استراتژیک افزود: مسئولان به توسعه علم و فناوری توجه ویژه کنند و میزان ارتباط علم و فناوری با  تجاری سازی، تولید محصول و ثروت علمی افزایش دهند.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر رشد علمی در کشور تصریح کرد: رشد علمی چندی است در کشور شتاب آن کند شده و باید مسئولان به این مهم توجه بیشتری کنند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه استان بوشهر دارای جوانانی مستعدی است تاکید کرد: استان بوشهر با داشتن جوانانی مستعد و نخبه و داشتن امکانات لازم می‌تواند استانی الگو و نمونه برای توسعه علم در کشور باشد.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه این استان به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری تعیین شده خاطر نشان کرد: مسئولان باید از فرصت تعیین استان بوشهر به عنوان منطقه ویژه علم و فناوری برای توسعه زیرساخت‌های علمی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به روز  کتاب و کتاب‌‌خوانی گفت: با توجه به اینکه بوشهر به عنوان پایتخت کتاب در کشور معرفی شده باید زمینه توسعه زیرساخت‌های کتاب‌خوانی و مطالعه فراهم شود.

امام جمعه بوشهر، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای، اهدا کتب به جای هدایای مادی، و کمک به توسعه کتابخانه‌ها را  مورد اشاره قرار داد و گفت:گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی نیاز مبرم به ایجاد کتابخانه عمومی است که در این راستا نیاز به تشکیل انجمن خیران کتابخانه سازان در استان بوشهراست.

صفایی بوشهری با محکوم کردن آتش‌افروزی شیوخ مرتجع عربستان به تحولات منطقه پرداخت و گفت: نخست‌وزیر لبنان را مجبور به استعفا و از ان طرف حزب‌الله لبنان را تخریب می‌کنند تا شکست‌های خود را در عراق ، سوریه و دیگر سرزمین‌های اسلامی جبران کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر  با بیان اینکه این اعمال ترفند جدید آمریکا است افزود: با توجه به اینکه استکبار و ایادیش از عراق و سوریه ناامید شده‌اند به حمایت لبنان پرداخته‌اند تا به اهداف خود دست یابند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با بیان اینکه عربستان از زمان حکومت‌داری ال سعود جز جنایت و خیانت به مسلمانان خیری نداشته است خاطر نشان کرد: این رژیم سرسپرده بر اساس نشانه‌هایی که وجود دارد به‌زودی سقوط می‌کند و زمینه ساز ظهور قائم آل محمد حضرت مهدی موعود(عج) می‌شود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از  فعالیت خادمان زائران اربعین حسینی گفت: شرکت کنندگان در مراسم اربعین حسینی در کربلا برای عظمت رسول گرامی اسلام و تحقق ارمان‌های اسلام اقدام کرده‌اند و آینده نظم نوین جهانی به نام و راه امام حسین(ع) رقم می‌خورد.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false