موجودات فضایی و اعتماد انتخاباتی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موجودات فضایی و اعتماد انتخاباتی

به گزارش چغادک نیوز، تعلقات حزبی برای توضیح این مطلب کافی نیست که چرا این تعداد از آمریکاییان – اکثرا جمهوریخواه- نسبت به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ بی اعتمادند.
ما به عنوان پژوهشگران رفتار و شیوه های سیاسی متوجه عامل دیگری در طرز تفکر رای دهندگان شده ایم که در کنار بی اعتمادی انتخاباتی افزایش پیدا کرده است: باورهای آمریکاییان به تئوری های توطئه به خصوص تئوری هایی که نشانگر بی اعتمادی نسبت به مقامات دولتی هستند.
تحقیقات ما که هنوز منتشر نشده، نشان می دهد که این دو باور به هم مرتبط هستند؛ هرچه اعتقاد آمریکاییان به بازدید موجودات فضایی از زمین بیشتر باشد، احتمال اینکه باور نداشته باشند جو بایدن پیروز مشروع انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است در آنها بیشتر می شود. همزمان با افزایش تئوری های توطئه در آمریکا، ما انتظار داریم اعتماد عمومی نسبت به انتخابات ها به همان نسبت کاهش پیدا کند.

نظرسنجی از رای دهندگان
ما با مطالعه متون مربوط به اعتماد به روندهای انتخاباتی، تصمیم گرفتیم به طور خاص به باورهای مبتنی بر توطئه رای دهندگان نگاهی بیندازیم. در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۰ شب برگزاری مراسم تحلیف پرزیدنت جو بایدن، ما از ۶۳۳ رای دهنده ثبت نام کرده لوئیزیانا که به شکل تصادفی انتخاب شده بودند پیمایشی به عمل آوردیم. در این مطالعه رشته سئوالاتی را درباره باورهای مذهبی آنها، اعتقادشان به حیات فرازمینی و اینکه آیا جو بایدن پیروز قانونی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هست یا نه از آنها پرسیدیم. پرسش های اصلی عبارت بودند از: آیا به باور شما جز زمین در نقطه دیگری از کیهان حیات وجود دارد؟؛ آیا به باور شما موجودات فرازمینی از زمین بازدید کرده اند؟؛ آیا به باور شما جو بایدن پیروز مشروع انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست؟
سپس پاسخ ها را برای اینکه بازتابی از توازن جنسیتی، سنی و نژادی جمعیت ایالت باشد مورد ارزیابی قرار دادیم.

موجودات فضایی و اعتماد انتخاباتی
ما دریافتیم که رای دهندگان دمکرات، حزب ثالث و مستقل از جهاتی بیشتر از جمهوریخواهان به سمت باور به تئوری های توطئه گرایش داشتند. این یافته با سایر پیمایش های اخیری که نشان می دهند در هر دو حزب تمایلات مبتنی بر تئوری توطئه وجود دارد منطبق بود، هرچند ممکن است تقسیم بندی حزبی روی اینکه یک فرد به کدام تئوری های توطئه خاص باور داشته باشد تاثیر بگذارد.
باور به تئوری های توطئه- این ایده که دلایلی محرمانه پشت رویدادهای جهان واقعی قرار دارد- به دلیل پیدایش شبکه های اجتماعی و توانایی آنها برای خلق اتاق های پژواک یا اجتماعاتی که در آنها مردم تنها با کسانی مواجه می شوند که با آنها همفکری دارند، از جمله در دوران بحران همه گیری کرونا و چرخه انتخاباتی اخیر به شکل گسترده ای رواج پیدا کرده اند.
جنبش کیوآنون که به خصوص به تقلب انتخاباتی معتقد بوده، از دل یک گروه رو به افزایش جریان اصلی با نفوذی گسترده بیرون آمده است.
تفکرات توطئه گرایانه با ادعاهای دروغین دونالد ترامپ مبنی بر تقلب انتخاباتی انطباق دارند. باورمندان کیوآنون به این واقعیت معتقدند که او با وجود داشتن شواهد قدرتمند، در تلاش برای اثبات ادعای خود تمام چالش های حقوقی را واگذار کرده و نیروهای محرمانه که برای سرقت انتخابات و پنهان کردن حقایق از مردم در کارند.
اکثر پاسخگویان به پیمایش ما (۵۹٫۷درصد) به این احتمال قابل دفاع باور دارند که حیات جز زمین در جایی در کیهان وجود دارد. و ۳۲٫۳ درصد- حدود یک سوم- پاسخگویان باور دارند که موجودات فضایی عملا از زمین بازدید کرده اند، هر چند دولت ها همچنان چنین اتفاقی را انکار می کنند. احتمال اینکه رای دهندگان حزب ثالث و مستقل چنین اعتقادی داشته باشند، از دمکرات ها یا جمهوریخواهان بیشتر است.
ما همچنین دریافتیم که تنها بیشتر از نیمی از پاسخگویان  باور ندارند که بایدن رئیس جمهور به حق انتخاب شده است. در این مورد یک شکاف حزبی آشکار وجود داشت و ۷۴ درصد دمکرات ها به نتایج انتخابات باور داشتند، اما تنها ۱۲ درصد جمهوریخواهان چنین باوری داشتند. احتمال دو دستگی در رای دهندگان حزب ثالث و مستقل بیشتر بود، به این ترتیب که ۳۶ درصد آنها به نتایج انتخابات اعتماد داشتند، ۴۵ درصد آن را باور نداشتند و ۱۹ درصد مطمئن نبودند.
هر دو این باورها نشان دهنده شک و تردید نسبت به حقیقت گویی مقامات دولتی است: در یکی رهبران  بازدید فرازمینی ها را لاپوشانی می کنند و در دیگری جامعه را درباره نتایج انتخابات گمراه می کنند. وقتی به کسانی نگاه می کنیم که در هر دو این باورها سهیم هستند، متوجه می شویم در میان پاسخگویانی که اعتقاد به بازدید موجودات فضایی از زمین دارند ۵۷ درصد آنها به این نیز اعتقاد دارند که بایدن رئیس جمهور به حق انتخاب شده نیست.
ارتباط بین باور به بازدید موجودات فضایی از زمین و بی اعتمادی انتخاباتی، حتی وقتی که  عوامل تعیین کننده مختلف نظیر تعلقات حزبی، سن، نژاد و جنسیت را کنترل می کنیم، از نظر آماری بسیار اهمیت دارد.
چون این پیمایش را فقط  از رای دهندگان لوئیزیانا به عمل آورده ایم این یافته ها محدود هستند. اما معتقدیم که رای دهندگان در چندین ایالت دیگر که در آنها نیز ترامپ با حاشیه رای دو رقمی پیروز انتخابات شده از جمله آلاباما، آیداهو، کانزاس و ویرجینیای غربی نیز می توانند باورهای مشابهی داشته باشند.
اگرچه یک باور خاص به دیدار موجودات فضایی از زمین شاید به طور مستقیم باعث باور به تقلب انتخاباتی نشود، اما این دو ایده مبتنی بر توطئه هستند: کسانی که باور دارند دولت در ارتباط با یکی دروغ می گوید، بیشتر احتمال دارد باور داشته باشند که مقامات دولتی حقایق مربوط به دیگری را نیز از آنها پنهان می کنند.
نویسنده: جاشوا لمبرت (Joshua Lambert) عضو پژوهشی پسادکترای مدرسه سیاست، امنیت و امور بین الملل در دانشگاه مرکزی فلوریدا
منبع: https://b2n.ir/e61407

منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false