وزیر خارجه روسیه: مسکو از بازگشت طالبان حمایت نمی‌کند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر خارجه روسیه: مسکو از بازگشت طالبان حمایت نمی‌کند

به گزارش چغادک نیوز، وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورش از طالبان حمایت نمی‌کند و برای خروج نام رهبران این گروه از فهرست سیاه نیاز به پیشرفت‌های لازم در مذاکرات صلح است.

محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان که برای بازدید سه روزه از مسکو به روسیه سفر کرده است با سرگئی‌ لاوروف، همتای روسی خود دیدار کرد. وزرای خارجه افغانستان و روسیه، نتایج گفت‌وگوهای خود را در یک نشست خبری اعلام کردند.

دو طرف در این نشست خبری بر تقویت همکاری‌های دوجانبه تأکید کردند و خواهان تقویت همکاری‌ها برای تأمین صلح در افغانستان و گسترش روابط دوجانبه در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شدند.

طبق اعلام وزارت خارجه افغانستان، لاوروف گفته است که کشورش از بازگشت طالبان حمایت نمی‌کند. روسیه در گذشته نیز گفته بود که از بازگشت سلطه طالبان بر افغانستان حمایت نمی‌کند.

او همچنین گفت که خروج نام طالبان از فهرست سیاه نیازمند پیش‌رفت‌های لازم در مذاکرات است.

هرچند مسکو در مواقعی به گرمی از طالبان میزبانی کرده است، اما وزیر خارجه این کشور گفته است که از برگشت نظام طالبانی حمایت نمی‌کند.

وزیر امور خارجه افغانستان نیز گفته است که کابل همه تعهداتش را برای صلح عملی کرده و انتظار دارد طالبان نیز تعهدات اساسی‌شان را مطابق با وعده پس از آزادی زندانیان‌شان برآورده کنند.

محمدحنیف اتمر، وزیر امور خارجه افغانستان از موضع روسیه در مورد برگشت امارت طالبان و شرایط خروج نام رهبران این گروه از فهرست سیاه استقبال کرد.

اتمر گفت که افغانستان و روسیه با تهدیدات مشترک روبه‌ هستند و هر دو کشور باید از منابع مشترک خود برای رفع این تهدیدات استفاده کنند.

اتمر همچنین پیام اشرف غنی را از طریق لاوروف به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه منتقل کرده است. وزیر امور خارجه افغانستان گفت که غنی خواهان تحکیم و توسعه مناسبات میان دو دولت در عرصه‌‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

محور گفت‌وگوهای اتمر با همتای روسی‌اش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مبارزه با تروریسم، افراطی‌گری، قاچاق مواد مخدر و جنایات سازمان‌یافته در منطقه بوده است.

افغانستان و روسیه توافق کرده‌اند که روی یک نقشه راه جامع برای همکاری‌های دوجانبه کار کنند./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false