ربات‌های هوشمند کشاورزی راهکار تامین امنیت غذایی جهان در سال ۲۰۵۰ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ربات‌های هوشمند کشاورزی راهکار تامین امنیت غذایی جهان در سال ۲۰۵۰

به گزارش چغادک نیوز، دنیا نگران است که غذای جمعیت رو به رشد در آینده با این کشاورزی که منابع آب و خاک محدودی دارد، چگونه تامین خواهد شد.

پایگاه خبری زد نت در گزارش جدیدی اعلام کرده که جمعیت جهان تا سال ۲۰۵۰ به ۱۰ میلیارد نفر افزایش خواهد داشت و در این میان استفاده از روباتیک‌های هوشمند راهکار مهمی برای کمک به تغدیه این میزان جمعیت خواهد بود.

این گزارش تاکید می‌کند که کشاورزی یک تجارت بسیار چالش برانگیزی در آینده خواهد بود  چرا که علاوه بر تامین نیاز این جمعیت رو به رشد باچالش های زیست محیطی و کمبود نیروی کارگری نیز مواجه خواهد بود و به این دلیل مدیریت امنیت غذایی جهان در آینده با ابهامات زیادی روبه رو است.

شرکت  «فیوچر آکرز» پیشنهاد داده که می توان به کمک رباتهای هوشمند از حداقل کار که در بخش کشاورزی انجام می شود نتیجه بیشتر گرفت  این شرکت رباتهای هوشمند اتوماتیک را ساخته که می تواند به کشاورزان در برداشت و چیدن محصولات کشاورزی کمک کند که بسیار سریعتر از کار دست است.

این گزارش می نویسد اتوماتیکی کردن کارها در بخش کشاورزی برای تامین غذای جمعیت رو به رشد بسیار حیاتی است و ربات های هوشمند دقیقا همین کار را برای بخش کشاورزی انجام خواهند داد و در این میان پیش بینی اتوماتیک شدن بسیاری از کارهای کشاورزی در آینده بسیاری از شرکتها را در رقابت شدید با همدیگر برای ساخت این گونه تجهیزات قرار داده است.

این گزارش تاکید می‌کند که استفاده از تجهیزات خودکار در بخش کشاورزی به توسعه پایدار این بخش کمک زیادی خواهد کرد به ویژه اینکه بخش کشاورزی از مقیاس‌های بزرگ به مقیاس کوچکتری تبدیل می شود و شرکت های معتبر جهان به دنبال ساخت تجهیزات اتوماتیک مرتبط با زمین های کوچک هستند.علاوه بر آن استفاده از ماشین‌های اتوماتیک دقت کار افزایش می‌یابد.

*کرونا درآمد کشاورزان جهان را ۱۲ درصد کاهش داد

گزارش «زد نت» تاکید می کند که بیماری کووید ۱۹ نیاز به استفاده از وسایل و تجهیزات اتوماتیک کشاورزی را بیشتر کرده است. به طوری که در شرایط کرونا بر اساس اعلام موسسه پژوهش سیاست کشاورزی و غذا میزان درآمد بخش کشاورزی در سال ۲۰۲۰ به میزان ۱۲ درصد معادل ۷۹٫۴ میلیارد دلار کاهش یافت این در حالی است که هزینه های تولید در بخش کشاورزی هم روز به روز در حال افزایش است. به طوری که بر اساس پیش بینی وزارت کشاورزی آمریکا هزینه های تولید در سالجاری نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۲٫۵ درصد معادل ۸٫۶ میلیارد دلار افزایش یافته و به رقم ۳۵۳٫۷ میلیارد دلار می رسد.

وزارت  کشاورزی آمریکا عمده ترین دلیل افزایش هزینه های تولید بخش کشاورزی را بالا رفتن هزینه های خوراک دام و طیور، نهاده هایی از جمله کود شیمیایی و هزینه کارگری عنوان می کند.

با توجه به آنچه در زمینه افزایش جمعیت و افزایش هزینه های تولید و نیز شرایط کرونا در جهان گفته شد، بهینه سازی و کاهش هزینه های تولید مهمترین اقدام صنایع می تواند باشد  و ساخت تجهیزات و رباتهای خودکار کمک زیادی به کشاورزان خواهد کرد.

شرکت هایی که ربات های کشاورزی می سازند از هوش مصنوعی، سیستم های خودکارو برق الکتریکی استفاده می کنند که قادر هستند محصول به وزن ۵۰۰ پوند را در زمان برداشت  حمل کنند.

تکنولوژی‌هایی که در این ربات های به کار گرفته شده بسیار جالب است کامپیوترهایی هستند که از بینایی چشم انرژی می‌گیرند و یا سیستمهای کنترل آنها از راه دور انجام می‌شود. در این سیستم‌ها باتری‌هایی به کار رفته که ۷ تا ۱۰ ساعت شارژ دارد و قادر است ۶ تا ۱۰ مایل ربات‌ها را جابجا کند این رباتها در هر گونه زمین ناهموار و حتی شرایط بد آب و هوایی کارمی کنندکه این ویژگی ها می تواند ظرفیت افزایش تولید محصول را تا ۳۰ درصد بالا ببرد. این ماشین‌های به قدری  هوشمند هستند که موانعی مانند درخت و انسان را تشخیص داده و با آنها برخورد نمی‌کنند.

این رباتها برای همه نوع زمین‌ها کشاورزی در مقیاس بزرگ، کوچک و متوسط ساخته می‌شود./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false