بحران در بازار جهانی قطعات الکترونیکی خودرو بخاطر کم آبی در تایوان | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بحران در بازار جهانی قطعات الکترونیکی خودرو بخاطر کم آبی در تایوان

به گزارش چغادک نیوز، به نقل از رویترز، چند ماهی است که صنعت خودروسازی در جهان با مشکل کمبود قطعات الکترونیکی روبرو شده است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ به خصوص در آمریکا مجبور شدند به خاطر نبود قطعه روند تولید خطوط خود را کاهش دهند. کار به جایی رسیده که اخیرا رئیس جمهور آمریکا از دولت تایوان خواسته که شرکت‌های تولید قطعات الکترونیکی این کشور را بر آن دارد تا حجم تولید خود را افزایش دهند.

از آنجا که در حال حاضر شاهد خشکسالی شدید در تایوان هستیم و دولت این کشور محدودیت‌های جدی را در مصرف آب اعمال کرده، شرکت‌های تولید قطعات الکترونیکی دست به دامان کامیون‌های آبرسان شده‌اند.

درواقع تداوم روند خشکسالی در تایوان می‌تواند اوضاع را در صنعت تولید قطعات الکترونیکی خودرو با بحران جدی‌تری روبرو کند. دلیل بروز کمبود قطعه این است که با شروع همه‌گیری کرونا بسیاری از کارمندان در سراسر جهان دورکار شده و به همین دلیل تقاضا برای خرید تجهیزات الکترونیکی مورد نیاز برای دورکاری در جهان افزایش یافته است.

بسیاری از این قطعات به صورت مشترک در  تولید قطعات الکترونیکی خودرو نیز کاربرد داشته و به همین خاطر صنعت  خودروسازی بین المللی را درگیر خود کرده است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false