نشست عربی-انگلیسی درباره ایران و منطقه | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نشست عربی-انگلیسی درباره ایران و منطقه

به گزارش چغادک نیوز، وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و «نایف الحجرف» دبیرکل این شورا با «جیمز کلورلی» معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و آفریقا روز دوشنبه(دیروز) نشست مجازی برگزار کردند.

این نشست در چارچوب «شراکت استراتژیک بین انگلیس و شورای همکاری خلیج (فارس) » برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن روابط انگلیس و شورای همکاری، همکاری‌های مشترک در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به منظور تحقق منافع مشترک را بررسی کردند.

شرکت‌کنندگان در این نشست همچنین بر ضرورت تقویت شراکت راهبردی تأکید کردند.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، در این نشست تحولات سیاسی و امنیتی منطقه، تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک از جمله اوضاع یمن، ایران و عراق مورد بررسی قرار گرفت و حاضرین بر ضرورت استمرار هماهنگی برای مقابله با چالش‌های امنیتی تأکید کردند.

معاون وزیر خارجه انگلیس در این نشست گفت که دیدگاه ما با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای مقابله با چالش‌های منطقه و تروریسم یکی است.

اخیرا دفتر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد که به منظور تقویت روابط این کشور با کشورهای حاشیه خلیج فارس «ادوارد لیستر» را به عنوان فرستاده ویژه منطقه تعیین کرده است./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false