صادرات کالا از بندر بوشهر ۶۷ درصد افزایش یافت | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
صادرات کالا از بندر بوشهر ۶۷ درصد افزایش یافت

به گزارش چغادک نیوز، محمد شکیبی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  بوشهر با اشاره به رونق تجارت دریایی در بنادر استان بوشهر از تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن کالا در ۱۰ ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: از تخلیه و بارگیری ۴۰ میلیون تن کالا در بنادر استان بوشهر ۷۵ درصد آن در حوزه کالای نفتی بوده است.

وی با اشاره به تخلیه و بارگیری ۹ هزار و ۵۰۰ تن کالای غیرنفتی در بنادر ۱۳ گانه استان بوشهر خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۳۲٫۲ میلیون تن کالای نفتی در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، از رشد صادرات کالا از بندر بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۱۰ ماه امسال صادرات کالای غیرنفتی در بندر بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶۷ درصد افزایش یافته است.

شکیبی‌نسب به تخلیه و بارگیری کالای کانتینری در بنادر استان بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماه امسال ۱۹۳ هزار و ۸۰۸ کالای کانتینری در بنادر استان بوشهر تخلیه و بارگیری شده‌ است.

وی از تردد ۱۱ هزار و ۸۰۰ فروند شناور به بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال خبر داد و بیان کرد: در مدت یاد شده ۱۱ هزار و ۸۰۰ فروند شناور به در بنادر استان بوشهر تردد کرده‌اند که ۳ هزار و ۳۷۰ فروند شناور آن دارای ظرفیت بارگیری بالای یک‌هزار تن کالا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۵ هزار و ۹۰۰ فروند شناور به بنادر استان برای تخلیه کالا وارد شده‌اند تصریح کرد: از این میزان کشتی، یک‌هزار و ۶۷۷ فروند آن مربوط به شناورهای بالای یک‌هزار تن و افزون بر ۴ هزار و ۲۲۴ کشتی زیر یک‌هزار تن ظرفیت بوده‌اند.

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، تعداد شناورهای خروجی از بنادر این استان را حدود شش‌هزار فروند اعلام کرد و گفت: از این تعداد کشتی تجاری، یک‌هزار و ۶۸۰ شناور آن ظرفیت بالای یک‌هزار تن کالا بوده‌اند.

شکیبی‌نسب به تردد مسافر در بنادر پرداخت و تصریح کرد: در ۱۰ ماه امسال ۲۱۵ هزار و ۴۱۸ مسافر در بنادر بوشهر و گناوه به جزیره خارگ و یا بالعکس جابه‌جا شدند.

وی، عمق آب کانال بندر بوشهر را ۱۱ متر دانست و تصریح کرد: این میزان عمق زمینه پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت تا ۳۰ هزار تن را فراهم می‌کند و این در حالی است که برای تردد کشتی‌های تجاری تا ۵۰ هزار تن ظرفیت در بوشهر،  طرح افزایش عمق آب حوضچه و اسکله‌های بندر بوشهر در دستور کار قرار دارد.

معاون امور دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، ویژگی بنادر این استان را برشمرد و افزود: بنادر ۱۳ گانه استان بوشهر به سبب داشتن انبار و اسکله‌های متعدد و کوتاه‌ترین فاصله تا مراکز تولید کالاهای صادراتی، برای سرمایه‌گذاری ظرفیت مطلوبی دارد.

شکیبی‌نسب بیان کرد: استان بوشهر در کنار آبراه بین‌المللی خلیج‌فارس دارای طولانی‌ترین مرز دریایی است که همسایگی با کشورهای مختلف حاشیه خلیج‌فارس و دسترسی به دیگر دریاها یکی از نقاط مهم و استراتژیک کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false