ماراتُن شکایت‌های حقوقی ضد ترامپ آغاز شد؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ماراتُن شکایت‌های حقوقی ضد ترامپ آغاز شد؟

به گزارش چغادک نیوز، رسانه‌های غربی و آمریکایی از آغاز تحقیقات کیفری علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور در رابطه با فرار مالیاتی خبر دادند.

بنا بر گزارش رویترز و همچنین وبگاه آمریکایی «هیل»، دفتر دادستانی منهتن در رابطه با تحقیقات کیفری خود در خصوص فرار مالیاتی احتمالی شرکت دونالد ترامپ، به اداره مالیاتی نیویورک احضاریه فرستاده است.

کمیسیون مالیاتی شهر نیویورک که دونالد ترامپ تا پیش از ریاست جمهوری در این شهر زندگی می‌کرد، دریافت احضاریه دفتر دادستانی منهتن را تایید کرد.

ارسال احضاریه نشاندهنده این است که احتمالا «سی ونس جونیور» دادستان منطقه منهتن در حال بررسی اسناد مالیاتی، بدهی‌ و وام‌های ترامپ است.

طبق گزارش رویترز، تیم تحقیقات دادستانی منهتن در حال بررسی اسناد مالیاتی شرکت دونالد ترامپ هستند تا مشخص کنند آیا شرکت او از یک سو برای دریافت وام‌های با شرایط مناسب‌تر ارزش دارایی خود را بیشتر از آنچه بوده اعلام کرده و از سوی دیگر برای فرار مالیاتی و کاستن از میزان مالیات، میزان دارایی‌های خودش را کمتر از آنچه بوده، اعلام کرده است.

به دنبال ارسال احضاریه برای کمیسیون مالیاتی شهر نیویورک (اداره مالیاتی این شهر)، این نهاد احتمالا گزارش مبسوطی از اسناد مربوط به درآمدها و هزینه‌های شرکت‌ها و املاک و مستغلات «سازمان ترامپ» از قبیل برج ترامپ در اختیار دادستانی قرار خواهد داد.

طبق گزارش رویترز، اسناد مربوط به دادستانی منهتن نشان می‌دهد که دادستانی این منطقه دارد درباره احتمال اقدام سوء و مجرمانه سازمان ترامپ تحقیقات انجام می‌دهد.

طبق گزارش‌ها، تاکنون تحقیقات دادستانی منهتن «تنها تحقیقات کیفری» از مراودات سازمان و شرکت‌های ترامپ بوده است.

رسانه‌های غربی گزارش دادند، «لتیتیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک رهبری تحقیقات مدنی درباره احتمال توسل شرکت‌های ترامپ به گزارش‌های دروغ در خصوص ارزش دارایی‌ها را برعهده گرفته اما دادستانی منهتن شروع به تحقیقات کیفری در خصوص فرار مالیاتی این شرکت‌ها کرده است.

تحقیقات کیفری علیه ترامپ در شرایطی انجام شده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا اخیرا بعد از تبرئه شدن از استیضاح مجلس سنای این کشور ابراز نگرانی کرد که تا پایان عمر با پرونده‌های قضایی درگیر باشد

روزنامه آمریکایی «دیلی بیست» در این باره به نقل از فردی مطلع گزارش داد، ترامپ نگران است دشمنان او تا پایان عمرش از وی طرح شکایت کنند و با پرونده‌های قضایی مختلف مواجه باشد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false