مشاور امنیت ملی عراق: فعالیت ناتو در عراق با موافقت دولت و غیر رزمی است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مشاور امنیت ملی عراق: فعالیت ناتو در عراق با موافقت دولت و غیر رزمی است

به گزارش چغادک نیوز، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، به انتقادهای محافل سیاسی و دینی عراق از قصد ناتو برای افزایش شمار نیروهایش در این کشور، واکنش نشان داد.

وی طی پستی در توئیتر نوشت: «پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در عراق با موافقت دولت و هماهنگی با آن کار میکند و ماموریتش مشورتی – آموزشی است، نه رزمی. باکشورهای جهان همکاری می‌کنیم و از تجربیات آنها در مشاوره و آموزش برای تقویت امنیت استفاده می‌کنیم و درباره تعداد مشاوران تا این لحظه توافقی صورت نگرفته است.»

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پنج‌شنبه (۱۸ فوریه)، گفت که این سازمان به دنبال افزایش نیروهای خود در عراق به میزان هشت برابر است و می‌خواهد تعداد نیروهای خود را از ۵۰۰ نفر به چهار هزار نفر افزایش دهد.

«عباس العرداوی» تحلیلگر مسائل سیاسی عراق می‌گویدکه نیروهای ناتو، «همان نیروهای آمریکایی هستند و این، بازی جدید آمریکاست… نیروهای ناتو تحت فرماندهی آمریکا قرار دارند».

اتحادیه علمای استان دیالی عراق نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد :«افزایش نیروهای ناتو در عراق قابل پذیرش نیست و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد. کشورمان نیروهای نظامی بسیاری دارد که می‌توانند هرگونه تهدید تروریستی علیه امنیت شهروندان را دفع کنند.»

اتحادیه علمای استان دیالی عراق تأکید کرد که تصمیم ناتو چند هدف دارد که یکی از آن‌ها تلاش برای اشغال عراق تحت نام یک سازمان بین‌المللی از سوی آمریکا است، چرا که عمده نیروهای ناتو را آمریکایی‌ها تشکیل می‌دهند.

در این بیانیه با اشاره به مصوبه سال گذشته پارلمان عراق در خصوص خروج نیروهای خارجی گفت که این مصوبه تصمیم کل مردم بود و هرگونه تصمیمی برای افزایش نیروهای خارجی نقض حاکمیت ملی عراق است.

این نهاد دینی عراقی از دولت این کشور خواست تا موضع خود را به رهبران ناتو اعلام کرده و بگویند که مردم عراق مخالف این تصمیم هستند و می‌تواند بحران‌زا باشد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false