مقدم پرسپولیس به صدر جدول گلباران شد/ قلعه نویی از عرش به فرش! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مقدم پرسپولیس به صدر جدول گلباران شد/ قلعه نویی از عرش به فرش!

به گزارش چغاک نیوز: در آخرین دیدار از مسابقات نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال و در دیدار معوقه هفته دهم، پرسپولیس امروز جمعه میهمان تیم گل گهر سیرجان بود که این بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود پرسپولیس ‏‬به پایان رسید.

در این بازی که از ساعت ۱۵:۴۰ در ورزشگاه اختصاصی گل گهر آغاز شد، احمد نورالهی (۳۰)، امید عالیشاه (۶۰)، مهدی شیری (۶۸)، احمد زنده روح (۷۲ – گل به خودی) و سیامک نعمتی (۸۷) برای پرسپولیس گلزنی کردند. به این ترتیب پرسپولیس پنجمین برد متوالی خود را کسب کرد و با ۳۰ امتیاز قهرمان نیم فصل شد.

پرسپولیس این مسابقه را با ترکیب حامد لک، سیدجلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، مهدی شیری، سعید آقایی، میلاد سرلک، احمد نورالهی، سیامک نعمتی، وحید امیری، احسان پهلوان و امید عالیشاه آغاز کرد.

گل گهر در این مسابقه امیر قلعه نویی و «گادوین منشا» سرمربی و مهاجم خود را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. بازی دو تیم در نیمه نخست با جذابیت زیادی دنبال شد و موقعیت‌های زیادی روی دروازه دو تیم به وجود آمد. گل گهری‌ها که روی ارسال‌های بلند و کرنر برنامه داشتند، چند بار دروازه پرسپولیس را تا آستانه باز شدن پیش بردند.

شاگردان امیر قلعه نویی در روز محرومیت سرمربی خود از دقیقه ۱۹ تا ۲۰ سه کرنر متوالی به دست آوردند که یکی از این ضربات کرنر به صورت مستقیم به تیرک دروازه پرسپولیس برخورد کرد. در دقیقه ۳۰، این تیم پرسپولیس بود که با نفوذ از سمت چپ توسط سعید آقایی و تاثیر سیامک نعمتی، توسط احمد نورالهی به گل رسید. این ششمین گل نورالهی در این فصل برای پرسپولیس بود.

گل گهر که نمی‌خواست بازنده به رختکن برود، فشار روی دروازه پرسپولیس برای جبران گل خورده را بیشتر کرد. در دقیقه ۳۸ یونس شاکری با یک ضربه سر دروازه پرسپولیس را تهدید کرد اما حامد لک توپ را به کرنر فرستاد. پرسپولیس هم با استفاده از فضای ایجاد شده پشت بازیکنان گل گهر روی ضد حملات می‌توانست گل‌های بیشتری به ثمر برساند. در دقیقه ۴۳ وحید امیری در حالت تک به تک با بشاگردی دروازه بان گل گهر قرار داشت اما ضربه مهاجم پرسپولیس توسط بشاگردی دفع شد.

در نیمه دوم بازهم این تیم گل گهر بود که بازی را هجومی آغاز کرد تا کار را به تساوی بکشاند. این موقعیت‌ها با دوندگی و فشار بازیکنان پرسپولیس راه به جایی نبرد. در مقابل، سرخپوشان برای ضد حملات برنامه داشتند و موفق شدند از این طریق در عرض ۱۲ دقیقه سه بار گلزنی کنند.

ابتدا امید عالیشاه با حمل توپ و سرعت بالا خود را از سمت چپ دفاع گل گهر به دروازه این تیم رساند و با یک ضربه فنی گل دوم پرسپولیس را به ثمر رساند. در دقیقه ۶۸ سیامک نعمتی از همان منطقه شوت محکمی به سمت دروازه گل گهر زد. بشاگردی این توپ را به صورت ناقص دفع کرد و مهدی شیری مدافع پیش تاخته پرسپولیس با یک ضربه سر، توپ برگشتی را به تور دروازه گل گهر رساند. در دقیقه ۷۲ و بازهم از منطقه دفاع چپ گل گهر، مهدی شیری توپ را به سمت دروازه گل گهر فرستاد که زنده روح مدافع گل گهر به اشتباه دروازه تیم خودی را باز کرد.

پرسپولیس بعد از گل چهارم فرصت‌های دیگری برای گلزنی داشت و در دقیقه ۷۷ یکبار توپ را به تیرک دروازه گل گهر زد. در حالی که بازی رو به اتمام بود، سیامک نعمتی موفق شد با اشتباه بشاگردی در دقیقه ۸۷ گل پنجم مسابقه را وارد دروازه حریف کند تا تیر خلاص را به گل گهر بزند؛ تیمی که با هدایت امیر قلعه نویی اوایل فصل حتی صدرنشین و در عرش لیگ برتر فوتبال ایران بود اما در نیم فصل، با این باخت سنگین به فرش رسید. گل گهر حالا با ۲۲ امتیاز در رده نهم قرار دارد.

شاگردان یحیی گل محمدی در پرسپولیس سه برد متوالی یک بر صفر را کسب کرده بودند و با پیروزی پرگل امروز، علاوه بر قهرمانی نیم فصل به بردهای اقتصادی و کم گل خود نیز پایان دادند.

در بازی امروز بهنام برزای بازیکن گل گهر با دریافت کارت زرد دوم خود از پیام حیدری داور مسابقه، از زمین اخراج شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیم فصل دوم این بازی‌ها از روز ۱۱ اسفند آغاز خواهد شد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false