×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سرمایه‎‌گذاران بومی برای تولید روغن در استان بوشهر حمایت شوند

به گزارش چغادک نیوزعبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست مشترک کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید استان بوشهر اظهار داشت: در راستای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم در استان تلاش گسترده‌ای به منظور توسعه آب‌شیرین‌کن‌ها صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: تسهیلات ویژه اجرای پروژه‌های آب شیرین کن در اختیار بانک‌های صنعت، معدن و تجارت، توسعه تعاون و ملی است که باید به منظور تسریع در اجرای پروژه‌های مهم آب، تسهیلات لازم را در اسرع وقت پرداخت کنند.

استاندار بوشهر خواستار استفاده مناسب از ظرفیت‌های استان در حوزه اشتغال شد و افزود: باید از ظرفیت استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دریایی برای صادرات محصولات تولیدی استفاده کرد.

وی بیان کرد: اولویت بندی محصولات تولیدی استان ضروری است و از جمله این طرح‌های اولویت دار، طرح پرورش ماهی در قفس است که از جمله طرح‌های اقتصادی توجیه دار استان به شمار می‌رود و علاوه بر کمک به ذخایر دریایی، به تولید و اشتغال استان هم کمک می‌کند.

گراوند ادامه داد: چشم انداز تولید ماهی در قفس در این استان رسیدن به ظرفیت ۶۰ هزار تن است که از این میزان در سال‌های اخیر تولید ۲۱ هزار تن عملیاتی شده‌است، همچنین تحقق پرورش و تولید چهار هزار تن ماهی در قفس در این استان نیز برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه هر چه به تولید ماهی در قفس کمک شود، شرایط برای بازسازی ذخایر دریایی فراهم خواهد شد و گامی در جهش تولید است اضافه کرد: ظرفیت استان بوشهر در زمینه صادرات باید بکارگیری شود که در این زمینه تولید بچه ماهی سی‎باس در این استان به عنوان تکمیل زنجیره صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید استان با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نسبت به اختصاص منابع مالی در زمینه تسهیلات حوزه اشتغال پایدار اقدام کنند.

گراوند افزود: در ارتباط با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی که دولت برای سود آن یارانه پیش‌بینی کرده‌است استان بوشهر کمترین میزان انحراف در پرداخت این تسهیلات داشته است.

وی تاکید کرد: سیاست دولت تزریق منابع بر اساس برنامه ریزی در جهت رونق تولید و اشتغال بوده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: طرح‌های اجرا شده در استان به خوبی نشان می‏‌دهد که تسهیلات پرداختی در این استان بجا و بر اساس برنامه انجام شده است.

استاندار بوشهر گفت: یکی از ظرفیت‌های این استان تولید روغن نباتی است که باید از سرمایه‎‌گذاران بومی حمایت شود تا به جای سرمایه‌‎گذاری در استان‌های همجوار در زادگاه خود به تولید و اشتغال‌زایی بپردازند.

گراوند ادامه داد: از بانک‌های استان انتظار داریم نسبت به پرداخت تسهیلات مورد نیاز در زمینه طرح‌های اشتغال پایدار، تبصره ۱۶ اشتغال روستایی، رونق تولید و تبصره ۱۸ اقدام کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false