زیرساخت‌های سلامت دشتستان ضعیف است/لزوم راه‌اندازی بیمارستان جدید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
زیرساخت‌های سلامت دشتستان ضعیف است/لزوم راه‌اندازی بیمارستان جدید

به گزارش چغادک نیوز، شهرستان دشتستان به عنوان وسیع‌ترین شهرستان استان بوشهر دارای شش بخش است که دارای پراکنش گسترده بوده و برخی بخش‌های آن فاصله بسیار زیادی از مرکز شهرستان دارند.

با توجه به این پراکنش و گسترگی شهرستان دشتستان می‌طلبد که امکانات و زیرساخت‌های عمومی در بخش‌های مختلف به صورت مناسبی در این شهرستان ایجاد شود ولی تاکنون اینگونه نبوده است.

در حوزه بهداشت و درمان بخش عمده امکانات در مرکز استان بوشهر مستقر شده است و دشتستان که به اندازه مرکز استان جمعیت دارد و گستردگی بیشتری دارد، تنها یک بیمارستان عمومی دارد.

بیمارستان شهید گنجی برازجان تنها بیمارستان جنرال شهرستان است که البته این بیمارستان هم در زمینه خدمات‌رسانی نتوانسته رضایت مردم را جلب کند و از داشتن برخی امکانات و تجهیزات و دستگاه‌ها بی‌بهره است.

البته به غیر از بیمارستان و کمبودهای درمانی مشکلات دیگری نیز در حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان وجود دارد که باید برای رفع این مشکلات تلاش ویژه‌ای صورت بگیرد.

یک بیمارستان کفاف نمی‌دهد

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به دیدار خود با وزیر بهداشت اظهار داشت: در این دیدار نسبت به بیان مشکلات حوزه سلامت و راهکارهای رفع این مشکلات بحث و بررسی شد.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه یک بیمارستان کفاف شهرستان دشتستان با این وسعت و جمعیت را نمی‌دهد، ساخت و تکمیل بیمارستان دوم در این شهرستان را ضروری دانست.

وی با انتقاد از وضعیت تعداد تخت‌های بیمارستانی، کمبود امکانات و تجهیزات و نیز میزان اندک تخصیص دارو در استان بوشهر اظهار داشت: در حوزه درمانی نسبت به متوسط کشور وضعیت ضعیف‌تری داریم.

بیمارستان جدید احداث شود

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و امکانات فعلی بهداشتی و درمانی در شهرستان دشتستان جوابگوی نیازهای مردم نیست و نیاز است که ارتقا پیدا کند.

رضایی افزود: در این دیدار خواستار تخصیص تجهیزات مورد نیاز بیمارستان شهید گنجی برازجان، تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، بهیاران، پرستاران و نیروهای شرکتی بیمارستان، تسریع در تکمیل و راه‌اندازی بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی مرکز بستر درمان شبانکاره، تکمیل و تجهیز و راه‌اندازی درمانگاه تخصصی برازجان، رفع مشکلات درمانگاه‌های شهرها و روستاهای دشتستان، آموزشی شدن بیمارستان شهید گنجی برازجان و جذب نیروهای جدید شدیم.

دستور وزیر بهداشت برای بهبود وضعیت

وزیر بهداشت در نشست با مسئولان دشتستان با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت درمانی استان بوشهر و شهرستان دشتستان، دستوراتی را برای ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود خدمات حوزه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان صادر کرد.

سعید نمکی از تلاش برای تقویت زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان بوشهر از جمله دشتستان خبر داد و بیان کرد: توسعه تجهیزات و زیرساخت‌ها و اختصاص امکانات مناسب را دنبال می‌کنیم.

انتظار می‌رود بیمارستان ۱۷ شهریور برازجان در سریع‌ترین زمان بازسازی و تکمیل شود و همچنین وعده‌های مسئولان تأمین اجتماعی برای تبدیل بیمارستان مهر برازجان به بیمارستان جنرال نیز محقق شود./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false