×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نماینده میامی: بودجه ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ کاهش یافته است

به گزارش چغادک نیوز، علی اصغر خانی نماینده مردم میامی در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه)‌پارلمان، طی تذکر شفاهی اظهار داشت: اتفاقی درخصوص احکام مربوط به اصلاح ساختار بودجه رخ داده که بر این اساس شاخص ها را بر مبنای محرومیت، جمعیت، معکوس درآمد استان، نرخ بیکاری و عدم توسعه استان در نظر گرفته اند که با این حساب ۲۰ استان کشور در بودجه ۱۴۰۰ دچار کاهش بودجه شده اند.

وی افزود: استان هایی از قبیل سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، اردبیل، یزد، کرمان، خوزستان، کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، گیلان، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی، مازندران و سمنان شامل این اتفاق می شوند.

نماینده مردم میامی در مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعتبارات برخی از این استان های مذکور بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است. به همین دلیل پیشنهاد داریم که با توجه به بازگشت این اعتبارات، اصلاحات  مورد تجدیدنظر قرار گیرد و حداقل مانند امسال شود.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: پس از بازگشت این اصلاحات از جانب شورای نگهبان به صحن، ضرورت دارد نمایندگان به این اصلاحات رأی بالا دهند و از رئیس مجلس و نمایندگان مجلس یازدهم انتظار می رود توجه ویژه ای به مناطق محروم داشته باشند.

خانی افزود: انتظار ما این است که توزیع عادلانه ازمحل منابع بودجه عمومی، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده براساس شاخص های جمعیت، محرومیت و مساحت، این اصلاحات اعمال شود، در غیر این صورت بودجه ۲۰ استان کاهش می یابد./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false