سفیر ایران: تقویت روابط همه‌جانبه تهران-کابل به نفع منطقه است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سفیر ایران: تقویت روابط همه‌جانبه تهران-کابل به نفع منطقه است

به گزارش چغادک نیوز، «بهادر امینیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با «میرویس ناب» معاون سیاسی وزیر امور خارجه افغانستان، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ناب، پیرامون آمادگی‌ها برای امضای سند جامع همکاری‌ها میان افغانستان و ایران و برگزاری ششمین نشست کمسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور سخنانی را مطرح کرد.

معاون وزارت خارجه افغانستان همچنین در مورد اهمیت گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و همکاری‌های دوجانبه و سه‌جانبه ترانزیتی به‌منظور ایجاد سهولت‌ها برای تاجران افغانستان، ایران و کشورهای منطقه و آخرین دستاوردها به‌ویژه افتتاح خط آهن خواف-هرات و افتتاح خط آهن میان افغانستان و ترکمنستان گفت‌وگو کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار، افتتاح پروژه‌ها را در محور افغانستان مهم ارزیابی کرد و با اشاره به ادامه گفت‌وگوهای صلح افغانستان در دوحه اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران مانند گذشته از مذاکرات صلح افغانستان در محور قانون اساسی این کشور، با حفظ دستاوردهای بیست ساله اخیر، حمایت کرده و تقویت روابط کابل و تهران در همه بخش‌ها از جمله همکاری ترانزیتی دوجانبه و سه‌جانبه را به نفع کشورها و مردمان منطقه می‌داند./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false