رئیس کمیسیون انرژی مجلس: بودجه نیروگاه‌های اتمی فعلی و ۲ واحد جدید فراهم می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رئیس کمیسیون انرژی مجلس: بودجه نیروگاه‌های اتمی فعلی و ۲ واحد جدید فراهم می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، فریدون عباسی بعدازظهر امروز در بازدید از نیروگاه اتمی بوشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به استان بوشهر اظهار داشت:  نمایندگان  مجلس برای قانونگذاری نیاز به نظارت میدانی، بررسی پروژه‌ها و نشست با کارکنان مجموعه‌های زیر‌پوشش طرح‌ها دارند چرا که مراجعات زیادی از طریق تلفنی و مکاتبه‌ای برای حل مشکلات اعتبار، نظام حقوق و دستمزد وجود دارد.

وی، بازدید و بررسی وضعیت تاسیسات نفتی و پایانه نفتی جزیره خارگ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در این راستا از سکوی نفتی فروزان و فرایندهای در حال اجرا از جمله حفاری چاه‌های دریایی در این میدان نفتی و مراحل تصفیه اولیه برای آماده شدن صادرات بازدید و بررسی شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در نیروگاه اتمی بوشهر با متخصصان و مدیران دیدار شد گفت: الحمدالله مسائل ذکر شده قابل حل است.

عباسی مشکلات نیروگاه اتمی بوشهر را پشتیبانی فنی و ادامه کار واحد یکم  و ۲ واحد دیگر نیروگاهی در عدم تامین به موقع بودجه دانست و افزود: عدم تامین به موقع بودجه ساخت ۲ واحد جدید نیروگاهی سبب می‌شود که آن مراوداتی که با شرکت روسی داریم مقداری در آن خلل وارد و تاخیر ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برای ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید در بوشهر ۷ سال است که مذاکرات آن تمام شده و این مدت برای ساخت نیروگاه کافی بود تصریح کرد:  اگر ۲ راکتور جدید با دید مثبت‌تری در دستگاه اجرایی به آن نگاه و فرمایشات مقام معظم رهبری جدی دنبال می‌شد که تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای مورد توجه جدی است این ۲ هزار مگاوات برق هسته‌ای را می‌توانستیم در پایان این دولت وارد مدار تولید کنیم و به سمت آن ۸ درصد برق هسته‌ای که برای افق ۱۴۱۰ به میزان ۱۰ هزار مگاوات در نظر گرفته شده برویم  و ۳ هزار مگاوات برق هسته‌ای دیگر می‌توانستیم تا آخر امسال یا اوائل ۱۴۰۰ به آن دست پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه بودجه‌ها به موقع تامین نشد و تعامل خوبی بین مدیران نیروگاه اتمی و کمیسیون انرژی مجلس در آغاز فعالیت مجلس جدید بوجود آمد و تلاش می‌شود در لایحه‌ دولت تغییراتی ایجاد شود که به نفع پیشرفت ۲ واحد نیروگاه اتمی جدید باشد و هم اینکه از نیروگاه اتمی قبلی هم در تامین سوخت، پرداخت حقوق و دستمزد و سایر هزینه‌های جاری که نیاز دارد به موقع پشتیبانی شود.

عباسی با بیان اینکه در جلسه امروز در نیروگاه اتمی بوشهر روی این موارد بحث شد تصریح کرد: ان‌شاالله در هفته آتی در مجلس و ادامه کار کمیسیون تلفیق تلاش می‌شود تسهیلاتی برای تامین بودجه نیروگاه فعلی و  واحدهای جدید ۲ و ۳ فراهم شود .

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس در کمیسیون تلفیق که درک کرده‌اند و برای برنامه هسته‌ای مصوبه خاصی داشته‌اند امیداریم به این مهم توجه کنند و در  تحقق دستورات و فرمایشات مقام معظم رهبری بتوانیم بودجه خوبی را برای  سال ۱۴۰۰ در نظر بگیریم و  حتما آن بودجه محقق شود نه فقط بر روی کاغذ بیاید و در منبع درآمدی هم تجدید نظری بشود./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false