دستگاه شناسایی جاده‌های آسیب دیده وارد کشور شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دستگاه شناسایی جاده‌های آسیب دیده وارد کشور شد

به گزارش چغادک نیوز، مخاطبان این خبرگزاری با ثبت سوژه‌ای با عنوان «وضعیت نامطلوب آسفالت جاده‌های استان بوشهر» در سامانه فارس من، خواستار پیگیری این مسئله شدند.

در همین رابطه مجید کیان پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در زمان حاضر حدود ۵۰۰ نوع آزمایش در بخش‌های مختلف قیر، بتن، آسفالت، سنگ، زمین‌شناسی، مقاومت مصالح در حوزه فعالیت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مهم‌ترین هدف آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک حضور گسترده‌تر در پروژه‌های زیربنایی و در قسمت ساختگاه و بخش مطالعات ژئوتکنیک آنها و کنترل کیفی حین اجرای کار است.

کیان پور ادامه داد: به‌تازگی امکانی به نام سامانه PMS یا سامانه مدیریت روسازی را در کشور وارد کرده‌ایم که به‌صورت دانش‌بنیان، بر اساس تکنولوژی روز و با دستگاه اسکنر هوشمند جاده‌ای همه سطح معابر را اسکن کرده و نقاطی که خرابی احتمالی دارد مورد بررسی و در فریم‌های مختلف تصویربرداری و کنار هم گذاشته می‌شود.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اضافه کرد: براین‌اساس نقاط نیازمند بهسازی، نوسازی و یا روسازی به دستگاه بهره‌بردار اعلام شده و منطبق بر همان شرح خدمات موجود با پیمانکار قرارداد بسته و از طریق دستگاه مشاور مرمت و نوسازی آن را مدیریت می‌کند.

کیان پور یادآور شد: در زمان حاضر این مدیریت هوشمند در انحصار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک است و از اول مهرماه کار مدیریت روسازی برای ۶۰ هزار کیلومتر در کشور آغاز شده که تاکنون ۶۰ درصد آن به‌وسیله دو اکیپ در دو قسمت کشور انجام و از ۲۷ دی‌ماه نیز وارد استان بوشهر می‌شود.

وی ادامه داد: سیستم مدیریت روسازی معابر (PMS) یک سامانه منسجم آنلاین و مبتنی بر وب، دارای رابط کاربری ساده و سریع برای نگهداری اطلاعات روسازی معابر، تعیین اولویت‌­ها و تعیین زمان بهینه برای تعمیرات و پیگیری روند تعمیر از طریق پیش بینی وضعیت روسازی در آینده‌است، این سیستم به مدیران در دستیابی به سیاست‌های اقتصادی کارا برای ایجاد، ارزیابی و نگهداری روسازی معابر در شرایط مطلوب خدمت دهی کمک می‌کند.

کیان پور گفت: بر اساس توافق انجام شده با استاندار بوشهر قرار است آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در پروژه‌های ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و مناطق محروم روستایی و در بخش دهیاری‌ها حضور گسترده‌تری داشته و سرویس‌دهی و خدمت‌رسانی کند و در بخش خصوصی برای افزایش عمر مفید ساختمان‌ها تفاهم نامه‌ای با نظام‌مهندسی برای نقش‌آفرینی کنترل کیفی ساختمان‌ها منعقد شده است.

کیان پور افزود: آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با سابقه‌ای بیش از ۶۰ سال برای ارتقای فنی پروژه‌های عمرانی مطابق با استانداردهای تعریف شده گام‌های مهم تاکنون برداشته و نقشی مهم در افزایش عمر مفید و ارتقای کیفی پروژه‌ها ایفا کرده است.

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک ایران گفت: در بیش از ۷۸ درصد پروژه‌های عمرانی استان بوشهر، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به‌عنوان آزمایشگاه معتمد حضور دارد و به شکل ویژه و روزانه کار را پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه بیشتر با حدود ۲۴ دستگاه اجرایی در قالب فعالیت‌های گسترده‌ای همکاری دارد اما در مجموع با حدود ۴۷ دستگاه اجرایی مشغول انجام‌وظیفه و همکاری است و به جز وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، نیرو، دانشگاه علوم پزشکی، بنیاد مسکن و وزارت کشور با وزارت نفت هم همکاری بسیار خوب و گسترده‌ای دارد.

کیان پور گفت: با وجود شرایط تحریمی، آزمایشگاه فنی مکانیک خاک نه‌تنها کارش کمتر نشده بلکه بیشتر هم شده و از ۲۶ فاز که در بخش‌های فارس، عسلویه و جم مستقر است، حضور گسترده‌ای در مطالعات ژئوتکنیکی و کنترل کیفی ۲۰ فاز نفتی دارد و در بخش پتروشیمی نیز، از ۳۷ پروژه این آزمایشگاه در حدود ۲۱ پروژه حضور گسترده و فعالی داشته است./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false