مسئله ته‌لنجی حل شود/ لزوم توجه به دغدغه‌ها در مورد حفظ جنگل حرا | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مسئله ته‌لنجی حل شود/ لزوم توجه به دغدغه‌ها در مورد حفظ جنگل حرا

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام سید علی حسینی صبح چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با بیان اینکه مناسبت‌های انقلاب باید زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: دهه فجر یکی از نقاط اوج ملت ایران است و هر روز آن برای کشور ما بلکه جهان اسلام و بشریت سرنوشت ساز بود و باید این مناسبت را پررنگ نگه داریم.

امام جمعه بندر دیر افزود: اقداماتی مانند چراغانی و آذین بندی و … که با وضعیت کرونایی منافاتی ندارد انجام شود و در فضای مجازی دستاوردها و اهداف انقلاب به صورت وسیع مطرح شود.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای تغییر محتوای حوادث به نفع خود، ادامه داد: ماهیت انقلاب ما دینی، اسلامی، ضد فساد و اشرافی گری، ضد آمریکا و ضد وابستگی است.

حسینی گفت: پاسداری و پایبندی عملی به انقلاب مهم است و ما باید در نوشته‌ها، گفته‌ها و فضای مجازی از اسلامی بودن انقلاب که آزادی، استقلال، رفاه و عدالت به همراه دارد، سخن بگوییم.

وی افزود: مردم ما با وجود جنگ روانی، تهدید نظامی و تحریم و فشارهای اقتصادی دشمن، مقاومت کرده و به نظام وفادار هستند و نباید در ادارات به مردم اجحاف شود.

امام جمعه بندر دیر خواستار حل مسئله ته لنجی یک بار برای همیشه شد و تاکید کرد: چیزی که از گمرک بیرون می‌آید اگر واقعاً خود دولت به مردم می‌دهد دیگر معنا ندارد از گمرک چند قدم فاصله گرفت نیروی انتظامی آن را توقیف کند.

وی به دغدغه‌های فعالان محیط زیست درباره جنگل حرا شهر دیر اشاره و بیان کرد: بالاخره یک دستگاهی باید به این جوانان جواب دهد و حداقل حرف آنها را بشنویم و نباید بی اعتنایی کنیم.

حسینی گفت: انقلاب ما دستاوردهای بزرگی در عرصه مادی و معنوی داشته و مردم هم قدردان هستند و گاهی اوقات برخی مسائل نباید باعث ایجاد ناامیدی در مردم شود.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد مدارس، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مختلف در امر ضدعفونی مدارس و سایر موارد با آموزش و پرورش همکاری کنند.

تسریع در اجرای سیستم پایش تصویری

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه زدن ماسک حق الناس است، گفت: در شرایط کرونایی استفاده از ماسک همچنان برای همه ادارات و کسب و کارها و فضاهای عمومی اجباری است.

کریم علی حسنی با اعلام اینکه سعی کرده‌ایم پنجشنبه‌های شلوغ در آرامستان‌ها را محدود کنیم، افزود: آرامستان دیر فعلاً دیوار حفاظتی ندارد که به شهرداری ابلاغ شده حتماً اقدام شود، مابقی شهرها این کارها را انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: مسئله سیستم پایش تصویری یک کار لازم امنیتی و کنترلی شهرستان است که اعتباراتی برای آن گذاشته‌ایم که باید تسریع شود.

فرماندار شهرستان دیر تصریح کرد: برنامه‌های دهه فجر با اولویت سلامت مردم دنبال می‌شود و از طرفی باید در این برنامه‌ها عملکرد دولت و نظام به مردم اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: قدرت داخلی و خارجی ما به حضور مردم در انتخابات پیش رو بستگی دارد و باید بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری فراهم کنیم.

علی حسنی درباره کودکان کار، عنوان کرد: باید ساز و کاری باشد که این چهره نازیبا را حل کنیم تا این معضل شیوع پیدا نکند.

وی در رابطه با نگرانی‌های زیست محیطی درباره احداث سایت پرورش لارو میگو در ساحل شهر دیر، ابراز کرد: این مسئله تخصصی است و ما نمی‌توانیم قضاوت کنیم، البته سرمایه گذار تمامی مجوزهای لازم را گرفته و روال قانونی را طی کرده است که مدیران کل دستگاه‌های مربوطه باید در زمینه چگونگی روال انجام استعلام‌ها و گرفتن مجوز شفاف سازی کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه‌های جوانان برای ما مهم است، تاکید کرد: اگر این پروژه آسیب زا است و مشکل ایجاد می‌کند، دستگاه‌های ذیربط باید ورود کنند و ساز و کار قانونی آن مشخص است./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false