×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بزرگترین شهرک شیلاتی کشور در گناوه افتتاح می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، سعید زرین‌فر در جلسه کارگروه آبزیان پرورشی استان بوشهر با اشاره به رسیدگی به مشکلات پرورش آبزیان اظهار داشت: در کارگروه توسعه آبزیان ضمن بررسی  مسائل و مشکلات تولید میگو در خصوص توسعه فعالیت این پروژه  راهکارهای لازم ارائه شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به برنامه‌ریزی برای تولید میگو در فصل بعدی از اردیبهشت ماه گفت: آغاز  فصل پرورش میگو در استان بوشهر از اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا آذرماه ادامه دارد.

وی، با بیان اینکه چهار ماه دیگر پرورش میگو در استان بوشهر آغاز می‌شود تصریح کرد: مشکلات پرورش میگو در فصل گذشته به ویژه در زمینه بیماری لکه سفیدمیگو مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه بیماری لکه سفید میگو  معمولا در فصل سرما در استخرهای پرورشی بروز می‌کند بیان کرد: در این راستا قرار شد در فصل جدید، بچه میگو  در موعد مقرر در استخرهای پرورشی ذخیره سازی و تا قبل از فصل سرما برداشت شود.

زرین‌فر با تاکید بر تامین بچه میگو مورد نیاز در زمان عملیات ذخیره‌سازی در استخرهای پرورشی خاطر نشان کرد: باید تلاش شود حداکثر تا خرداد ماه ذخیره‌سازی بچه میگو در استخرهای پرورشی پایان یابد.

وی از تولید ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن میگوی پرورشی در استان بوشهر در فصل گذشته خبر داد و افزود: این  میگوها در پنج هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی ساحلی تولید شد که در این زمینه استان بوشهر بیشترین تولید میگو در کشور دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی بخشی از شهرک شیلاتی رود شور در سال آینده گفت: شهرک شیلاتی رودشور گناوه به تنهایی سه هزار و ۶۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین شهرک شیلاتی کشور فاز نخست آن در فصل آینده وارد تولید می‌شود.

زرین‌فر از افزایش سطح زیر کشت مزارع پرورش میگو استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: مزارع پرورش میگو از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار در سال ۱۳۹۳، با افزوده شدن شهرک شیلاتی رود شور و توسعه سایت شیف تا پایان امسال با رشدی ۱۰۰ درصدی به قریب ۱۰ هزار هکتار خواهد رسید./فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false