×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
سالروز خروج استعمارگران هلندی به عنوان روز خارگ انتخاب شد

به گزارش چغادک نیوز؛‌ یوسف وطن‌دوست اظهار داشت: جزیره خارگ در کنار ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی نظیری که دارد، به واسطه گنجینه ارزشمند فرهنگ، تاریخ و تمدن خود به مثابه مرواریدی در دل خلیج همیشه فارس می‌درخشد.

وی اضافه کرد: در همین راستا می‌طلبد که ضمن کوشش برای توسعه و آبادانی روزافزون خارگ، برای معرفی بیش از پیش در یتیم خلیج فارس (مروارید درخشان خلیج فارس) تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر خارگ افزود: از مدت‌ها پیش مسئولان و جمعی از جوانان و دغدغه مندان جزیره خارگ هم باور و یک گام شدند تا یک روز از تقویم رسمی کشور به روز ملی خارگ اختصاص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های متعدد ۱۵ دی ماه که متقارن است با سالروز خروج استعمارگران هلندی از خارگ و سالروز شهادت سردار رنجبر، در شورای فرهنگ عمومی خارگ به عنوان روز خارگ به تصویب رسید.

وطن‌دوست ادامه داد: بی تردید این رویداد گامی مهم و ماندگار در اعتلا و معرفی بیش از پیش فرهنگ غنی جزیره مقاوم خارگ است که جا دارد از تلاشگران تصویب آن از جمله امام جمعه و جوانان و دلسوزان فرهیخته جزیره خارگ جای تقدیر و تشکر کنیم.

رئیس شورای شهر خارگ تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا با فرارسیدن ۱۵ دی ماه ویژه برنامه‌های درخوری در گرامیداشت این روز مبارک متناسب با شرایط و محدودیت‌های کرونایی و در فضای مجازی تقدیم مردم دریادل خارگ شود.

وی گفت: این روز سرمنشأیی برای سال‌های آتی خواهد بود تا با حمایت‌های شورا و شهرداری و دیگر ارگان‌ها و دغدغه مندان گام‌های مؤثری در معرفی بیش از پیش فرهنگ، تمدن، آداب و رسوم و میراث تاریخی گران‌بهای این جزیره برداشته شود.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false