گوجه فرنگی در قطب تولید کم‌یاب شد/ قیمت به‌زودی کاهش می‌یابد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
گوجه فرنگی در قطب تولید کم‌یاب شد/ قیمت به‌زودی کاهش می‌یابد

به گزارش چغادک نیوز؛ در این روزهایی که قیمت برخی اجناس رو به افزایش است گوجه فرنگی به عنوان محصولی که همواره در سفره‌ها از آن یاد می‌شود گویا گوی سبقت را از دیگر اجناس گرفته است و این افزایش چند برابری باعث نارضایتی مردم شده است.

افزایش قیمت گوجه فرنگی باعث شده این محصول در برخی مغازه‌ها کمتر دیده شود و دسترسی به آن مردم را با مشکل مواجه ساخته است.

بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل

بوشهر به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل کشور شناخته می‌شود و تعداد زیادی از کشاورزان استان در عرصه تولید و تأمین گوجه فرنگی خصوصاً در خارج از فصل مشغول هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تولید سالانه هزار و ۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی در استان خبر داد و اظهار داشت: سالانه ۶۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی در سطح ۱۱ هزار از اراضی کشاورزی استان بوشهر برداشت می‌شود.

محمدتقی منوچهری اضافه کرد: بخشی از گوجه‌فرنگی تولیدی استان بوشهر در داخل مصرف می‌شود و بخش زیادی از آن نیز به دیگر نقاط کشور رفته و یا اینکه صادر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های آینده شاهد برداشت گوجه فرنگی در سطح استان خواهیم بود، افزود: برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر باعث کاهش قیمت در سطح بازار می‌شود.

گرانی گوجه فرنگی در قطب تولید

هرچند استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های تولد محصول گوجه خارج از فصل به شمار می‌رود که یکی از دلایل افزایش قیمت‌ها را می‌توان عدم برداشت این محصول از مزارع استان اشاره کرد.

یکی از مغازه داران قیمت کنونی گوجه را قیمت واقعی ندانست و گفت: این محصول هفته گذشته کیلویی چهار هزار تومان بود ولی امروز ۱۰ هزار تومان شده است که بیانگر رشد کاذب قیمت است.

اسماعیل احمدی صادرات این محصول را یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: با ورود گوجه فرنگی بوشهر به بازار شاهد کنترل قیمت خواهیم بود.

یکی از شهروندان بوشهر نیز گفت: استان بوشهر قطب تولید گوجه فرنگی کشور است ولی این روزها در فروشگاه‌های شهر یا این کالا را پیدا نمی‌کنیم و یا اینکه خیلی گران شده است.

یکی دیگر از شهروندان نیز بیان کرد: در حال حاضر برخی از مغازه‌های تره‌باری گوجه فرنگی نداشتند و در برخی از مغازه‌ها نیز قیمت آن از ۱۰ هزار تومان فراتر رفته است که خرید را برای ما سخت می‌کند.

برداشت گوجه از ۲۰ آبان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها را خلأ تولید و برداشت گوجه‌فرنگی در کشور عنوان کرد و افزود: اگر این خلأ زودتر رفع شود شاهد رفع مشکل خواهیم بود.

خسرو عمرانی سطح زیر کشت گوجه فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر را ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار عنوان کرد و پیش بینی برداشت ۵۸۰ هزار تن این محصول را داشت.

عمرانی زمان آغاز برداشت گوجه خارج از فصل را ۲۰ آبان عنوان کرد و افزود: امسال برای رفع این مشکلات احتمالاً برداشت زودتر اتفاق می‌افتد.

وی اظهار امیدواری کرد تا پایان هفته با برداشت محصول گوجه در برخی از مناطق استان قیمت گوجه فرنگی کاهش پیدا کند.

انتظار می‌رود با آغاز فصل برداشت گوجه فرنگی در استان بوشهر، قیمت این کالا مدیریت شود و قیمتی مناسب برای استفاده عموم مردم از این محصول فراهم شود.

البته مسئولان و مدیران حوزه تنظیم بازار محصولات کشاورزی باید مراقبت کنند که طی ماه‌های آینده با ورود حجم بالای گوجه فرنگی به بازار، شاهد افت شدید قیمت نباشیم و کشاورزان متضرر نشوند.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false