لبنان: توافقی برای به رسمیت شناختن اسرائیل منعقد نخواهیم کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
لبنان: توافقی برای به رسمیت شناختن اسرائیل منعقد نخواهیم کرد

به گزارش چغادک نیوز ،وزیر امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که بیروت توافقی برای به رسمیت شناختن اسرائیل منعقد نخواهد کرد و تنها برای ترسیم مرزهای دریایی مذاکره می‌نماید.

«شربل وهبه» در آستانه نخستین جلسه مذاکرات بین لبنان و رژیم صهیونیستی پیرامون ترسیم مرزهای دریایی گفت: به هیچ وجه عادی سازی روابط نمی‌کنیم و با توافقنامه‌های صلح موافقت نخواهیم کرد. ترسیم مرزها وظیفه ماست و اجازه نمی‌دهیم که مرزهای دریایی ما بلاتکلیف رها شود و دشمن اسرائیلی در نزدیکی آب‌های لبنان و حتی داخل آن دست به حفاری نفت و گاز بزند.

وی افزود: ما باید از این امر ممانعت کنیم و حفاری نفت در آب‌هایمان حق ماست. بنابراین باید مرزهایمان را مشخص کنیم تا بدانیم چه چیزی می‌خواهیم و چه چیزی برای ماست و آنچه برای ما نیست چیزی از آن نخواهیم خواست.

وهبه ادامه داد: مذاکرات به میزبانی سازمان ملل برگزار خواهد شد و در پایان هر جلسه هم لبنان و هم دشمن اسرائیلی صورت جلسه‌ای را که آمریکا به عنوان یک واسطه تسهیل کننده تدوین کرده است، امضا خواهند کرد. این به آن معناست که مشارکت سازمان ملل فعالانه است و آنگونه که اسرائیل می‌گوید ما میزبان نیستیم. ما مهمان سازمان ملل هستیم و این مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل متحد انجام می‌شود.

این در حالی است که «میشل عون» رئیس جمهور لبنان هم به تیم گفتگوکننده لبنان دستور دارد که این مذاکرات فنی و مربوط به ترسیم مرز دریایی است و گفتگوها باید فقط منحصراً به این موضوع محدود شود. جلسات به سرپرستی و میزبانی سازمان ملل است و حضور طرف آمریکایی در نشستها به عنوان میانجی و تسهیل کننده روند گفتگو است.

رئیس جمهور لبنان به تیم مذاکره کننده تاکید کرد که حافظ حقوق لبنان باشند و برای آنها آرزوی موفقیت کرد.

پس از این نشست بیانیه ای صادر شد که در آن آمده است: رئیس جمهور لبنان به تیم فنی گفتگو کننده که مذاکرات غیرمستقیم (با صهیونیست‌ها) دارند دستور داد که طبق توافق چارچوب عملی برای گفتگو درباره ترسیم مرزهای دریایی و مطابق آنچه ارتش لبنان بر اساس قانون بین المللی تهیه کرده است، عمل کنند و اینکه مذاکرات بر اساس خطی باشد که از نقطه رأس الناقوره شروع شود و به امتداد دریا به پیش برود.

عون ابراز امیدواری کرد که راهکار منصفانه ای که حامی حقوق حاکمیتی ملت لبنان باشد، حاصل شود.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false