کاروان‌های خالی حج تمتع ۹۹ تجمیع می‌شوند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کاروان‌های خالی حج تمتع ۹۹ تجمیع می‌شوند

به گزارش چغادک نیوز: برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت به منظور تشرف زائران به حج تمتع ۹۹، با وجود نامشخص بودن وضعیت حج تمتع امسال از سوی سعودی‌ها ادامه دارد و اقدامات به منظور آمادگی زائران خانه خدا در حال انجام است.

بر همین اساس، جلسات آموزشی زائران خانه خدا برای جلوگیری از شیوع کرونا از هفته گذشته به صورت مجازی آغاز شده و زائران در بستر فضای مجازی با آموزش‌های مختلف برای تشرف به حج تمتع آماده می‌شوند.

البته با این‌وجود همان‌طور که علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرده است، ظرفیت کاروان‌های حج تمتع هنوز تکمیل نشده است و به گفته اکبر رضایی سرپرست معاونت حج و عمره سازمان حج و زیارت همچنان ۲۵ درصد ظرفیت کاروان‌ها خالی است.

بر همین اساس نیز، اولویت‌های جدید اعلام شده است تا جایی که ودیعه‌گذاران تا شهریور ۸۶ می‌توانند برای ثبت‌نام در کاروان‌ها اقدام کنند و به عنوان مشمولان تشرف به حج تمتع به شمار می‌روند.

همچنین بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت و احتمال عدم تکمیل ظرفیت کاروان‌ها با وجود اعلام اولویت جدید به دلیل شیوع کرونا و نامشخص بودن وضعیت سفر، در صورت عدم تکمیل کاروان‌های حج تمتع ۹۹ تا هفته آینده، ممکن است کاروان‌هایی که ظرفیت خالی دارند باهم ادغام شوند تا برنامه‌های حج تمتع سال جاری با سرعت بیشتری پیگیری شود.

هدف اصلی از تجمیع کاروان‌های حج تمتع، آمادگی کامل کاروان‌ها و زائران برای تشرف به حج تمتع سال جاری است. چرا که مسؤولان پیش‌بینی می‌کنند در صورت اعلام سعودی‌ها برای بازگشایی مسجدالحرام و برقراری حج تمتع امسال، باید ایران با سهمیه کامل، آمادگی تشرف به این سفر معنوی را داشته باشد.

بر همین اساس نیز سازمان حج و زیارت از مدیران و عوامل کاروان‌ها خواسته برای تکمیل ظرفیت کاروان‌ها اقدام کنند تا نیازی به تجمیع کاروان‌ها نباشد.

البته همانطور که رئیس سازمان حج و زیارت عنوان کرده است، در صورت عدم برپایی مناسک حج تمتع از سوی عربستان، زائرانی که ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند، مشمول افزایش هزینه حج در سال آینده نخواهند شد.

به گزارش فارس، بر اساس تفاهم‌نامه ایران و عربستان قبل از شیوع کرونا ۸۷ میلیون و ۵۰۰ ایرانی به حج تمتع ۹۹ مشرف می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false