سارقان اینترنتی در بوشهر دستگیر شدند/ برداشت از ۱۰۰۰ کارت بانکی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سارقان اینترنتی در بوشهر دستگیر شدند/ برداشت از ۱۰۰۰ کارت بانکی

به گزارش چغادک نیوز، سردار خلیل واعظی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افسران سایبری پلیس فتا استان در تلاش مستمر و بررسی های علمی خود در راستای سالم سازی فضای مجازی به کارکرد چند درگاه به ظاهر بانکی مشکوک شدند.

وی اضافه کرد: ماموران پلیس فتا با بهرمندی از روش‌های تخصصی، دریافتند که افرادی با هویت‌های پنهان و غیر واقعی با ایجاد چند درگاه بانکی جعلی با ترغیب مردم برای  استفاده از این درگاه‌ها، اقدام به کپی برداری از مشخصات کارت های بانکی هموطنان می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: اعضای باند از این طریق مشخصات بیش از هزار کارت بانکی در سراسر کشور را کپی و با انتقال موجودی حساب مالباختگان به حساب های خود یا خرید های اینترنتی از موجودی حساب مالباختگان اقدام به سرقت از حساب هموطنان می کردند.

وی اظهار داشت:با اقدامات عملیاتی پلیس هویت دو نفر از متهمان در استان بوشهر شناسایی و بلافاصله دستگیر شدند که در ادامه مشخص شد متهمان همدست سومی نیز دارند که در خارج از کشور سکونت دارد که تلاش لازم برای دستگیری وی در دست اقدام است.

سردار واعظی با بیان اینکه میزان دقیق برداشت این افراد از حساب های شهروندان در دست بررسی است افزود: برخی از کارت های بانکی که  اطلاعات خصوصی آنها کپی شده دارای موجودی بیش از ۲۰ میلیون تومان بوده اند.

وی تصریح کرد: با اقدام به موقع پلیس فتا، تعدادی از سفارش های خرید لغو و هزینه پرداختی به حساب اصلی مالباخته عودت شد و بخشی از کالاهای سفارش شده که عموما  قطعات رایانه و تجهیزات جانبی دیجیتال بود با همکاری اداره پست به پلیس فتا منتقل که با هماهنگی قضایی در خصوص این اقلام تعیین تکلیف خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: هر ۲ متهم دستگیر شده که ۱۶سال دارند در منزل شخصی  به دور از چشم و نظارت والدین اقدامات مجرمانه خود را انجام می داده اند که ضرورت دارد والدین بر فعالیت های فرزندان خود در فضای مجازی نظارت هوشمندانه ای داشته و توصیه های پلیس فتا را مدنظر قرار دهند.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false