×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دعای عرفه در ۲۵ بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل پور صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دعای عرفه ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۰ مردادماه در ۲۵ بقعه و امامزاده شاخص استان بوشهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم در شهرستان جم، خاطرنشان کرد: مراسم دعای عرفه دربقعه متبرکه بی بی بانو شهرجم و امامزاده سیدحبیب الله (ع) ریز برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به محل برگزاری دعای عرفه در شهرستان دشتی، اذعان داشت: در بقعه متبرکه بدرمنیر روستای بامنیر و بقعه متبرکه میرمحمد طاهر روستای منقل شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه این مراسم در شهرستان تنگستان در امامزاده میراحمد (ع) اهرم برگزار می‌شود، افزود: در امامزاده زیدبن علی (ع) روستای گلنگون، امامزاده شاه نعمت الله (ع) روستای آباد، امامزاده امیرکبیر روستای چاه پیرو امامزاده زین الشهداء(ع) اهرم برگزار خواهد شد.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه این مراسم در شهرستان دیر در امامزاده محمد (ع) بردخون کهنهو امامزاده سیدجمال الدین (ع) بردستان برگزاری می‌شود، تصریح کرد: در شهرستان کنگان در امامزاده شاه حسین (ع) بنک و درجوار شهدای گمنام این شهرنیز این مراسم برگزار می شود.

وی به محل‌های برگزاری دعای عرفه شهرستان دشتستان نیز اشاره کرد و ادامه داد: درامامزاده ابراهیم (ع) روستای نینیزک ،امامزاده ابراهیم(ع) شهر کلمه امامزاده محمد (ع) تنگ ارم، شاهزاده احمد (ع) دالکی ، شاه قطب الدین حیدر روستای درودگاه ، شاه نورالله بنداروزو آقا میرهداف سعدآباد شاهد برگزاری این آئین خواهیم بود.

اسماعیل پور با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در گناوه ودیلم هم برگزار می شود گفت: در گناوه در امامزاده سلیمان بن علی (ع)و امامزاده میر حاج و در دیلم در امامزاده حسن (ع) شاهد برگزاری این مراسم معنوی خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: روز عرفه یکی از روزهای سفارش شده خدا است و در این روز انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبود بیشتر می کند.

وی بیان کرد: مراسم دعای پرفیض عرفه در شهر بوشهر در امامزاده عبدالمهیمن (ع)، امامزاده محمدبن باقر(ع)، امامزاده حسن و جعفر(ع) ریشهرو امامزاده هاشم (ع) پایگاه هوایی برگزار می شود.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false