×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وزیر آموزش‌وپرورش استیضاح شود/ لزوم تشکیل هیئت‌های مذهبی مدارس

به گزارش چغادک نیوز، نوشاد نوشادی اظهار داشت: با توجه به اینکه همه مدارس دولتی و غیردولتی موظف به رعایت قوانین و مقررات در حوزه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی، علمی و آموزشی هستند هر گونه تخطی از این قوانین مستلزم برخوردهای قانونی است.

وی افزود: مدارس به عنوان مامنی برای تربیت فکری و اخلاقی دانش آموزان در کنار فرا گرفتن علوم مورد توجه خانواده‌های ایرانی است و شایسته نیست که این مراکز به محلی برای ورود دی‌جی‌های زیرزمینی و رقص و آواز تبدیل شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور با اشاره به ورود موجی از آهنگ‌های مبتذل به مدارس و همراهی مدیران عنوان کرد: هیچ فردی با ایجاد شور و نشاط و شادی در جامعه مخالف نیست اما نباید این نوع شادی را با نهادینه کردن آهنگ‌های مبتذل در مدارس ایجاد کرد.

وی با اعلام اینکه دسیسه‌هایی در حال اجرایی کردن بندهایی از ۲۰۳۰ در کشور است، گفت: از نمایندگان مردم در مجلس اسلامی انتظار داریم که استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهند تا شاهد نظام مند شدن این نوع حرکت‌ها در مدارس نباشیم.

نوشادی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش درباره این رخداد نامیمون فرهنگی در برخی از مدارس کشور واکنش مؤثری نشان نداده است، یادآور شد: مردم حق دارند بدانند که دلیل عادی شدن رقص و اجرای سرودهای نامتعارف و ضد ارزشی در مدارس چیست و چرا با وجود توصیه‌های مقام معظم رهبری مبنی بر عدم اجرای سند ۲۰۳۰، در عمل این سند در مدارس اجرایی و عملیاتی شده است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور بیان کرد: آن روزی که نخبگان کشور خطر اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ را گوشزد می‌کردند به این دلیل بود که این سند از تحریم‌های اقتصادی دشمن به مراتب مخرب‌تر است.

وی ادامه داد: به جای اینکه آموزش و پرورش بسترهای آشنایی دانش آموزان را با آموزه‌ها و الگوهای مذهبی و قرآنی آشنا کند به دنبال این است که رقص و ترانه‌های غربی و نامتعارف را در مدارس ترویج دهد.

نوشادی با محکومیت هرگونه بی توجهی به ترویج آموزه‌های دینی در مدارس کشور، گفت: پیشنهاد می‌کنیم که هیئت‌های مذهبی در مدارس شکل گیرد تا زمینه ساز ترویج الگوهای دینی در مدارس شود.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی کشور یادآور شد: تاکید این شورا بر برخورد با مسببین ترویج آهنگ‌های مبتذل در مدارس کشور این است که جریان خزنده فرهنگی در راستای هنجارشکنی و مقابله با فضای ایمان و معنویت و تغییر هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان در حال اجراست که باید جلوی آن گرفته شود.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false