×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۴۷۰۰ دستگاه خودرو بدون رعایت ضوابط از گمرک ترخیص شد

به گزارش چغادک نیوز:  احتشام زاده امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار کرد :در سال ۹۵ در مرداد و اسفند تقاضا برای خودرو بالا بوده اما در سال ۹۶ در خرداد ماه این تقاضا بیشتر شده است.

وی افزود :در دی ماه ۹۵ غیر نمایندگی ها اجازه واردات خودرو نداشتند و این موجب نابسامانی در امر واردات و افزایش واردات شد و پس از آن ثبت سفارش برای نمایندگی ها هم در تیرماه ممنوع شد و ۱۳۷۰۰ دستگاه خودرو در انبارها مانده شد و مشکلات بسیاری برای واردکنندگان به وجود آمد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: پس از آن بسیاری از شرکت های واردکننده خودرو تعطیل شد و ما پیگیری های بسیاری به عنوان بخش خصوصی کردیم .در نهایت در ۹ دی ماه سال جاری رسیدیم به جایگاه سال گذشته با این شرایط که ضوابط واردات خودروتغییر کرد و قفلی بر واردات زده شد.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به واردات ۸ ماهه خودرو گفت :۵۵ هزار دستگاه خودرو در مدت یاد شده به کشور وارد شد که بیش از شش هزار دستگاه مربوط به خودرو سازان و مجوزهای خاص بوده است.

احتشام زاده ادامه داد :در این بین سهم بخش خصوصی از بازار خودروهای وارداتی تنها ۵ درصد از بازار است .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد :این تصمیمات یک شبه موجب شد که در خودروهای بنزینی ۳۸٫۵ و در هیبریدی ۴۲ درصد افزایش قیمت ایجاد شود وهمچنین هزار میلیاردتومان هزینه به مردم وارد شد.ضمن این که بازار سیاه ایجادشد و به طور متوسط ۵۰۰ میلیون تومان قیمت خودروهای وارداتی افزایش یافت.

او با اشاره به رانت ایجاد شده از بسته شدن سایت ثبت سفارش گفت :در این مدت ۴۷۰۰ دستگاه خودرو بدون رعایت ضوابط از گمرک ترخیص شد .

رییس انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد :واردات خودروهای هیبریدی قبلا معافیت واردات داشتند و در حال حاضر گرانتر شده اند و جذابیت خود را در بازار از دست داده است.همچنین سرمایه گذاران خارجی که ما در بخش خودرو در حال رایزنی با آنها بودیم اعلام نارضایتی کردند و گفتند در کشور شما شبانه قوانین تغییر میکند و از ادامه همکاری منصرف شدند.

انتهای پیام /

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false