سخنی با شهردار جدید چغادک | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سخنی با شهردار جدید چغادک

به گزارش چغادک نیوز: پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز در راستای اطلاع رسانی ، تنویر افکارعمومی و اطلاع رسانی؛ به عنوان زبان گویای شهروندان و همچنین رابط بین مردم و مسئولین بر خود لازم می داند دغدغه ها و مشکلات مردم را به مسئولین انعکاس داده و در صورت لزوم، سخنان مسئولین را به گوش آنان برساند و همچنین حق انتشار جوابیه شهرداری را در پاسخ به موارد مطرح شده در این پایگاه خبری محفوظ اعلام می دارد.

از همین رو در این مجال سعی داریم در سخنی با شهردار، بخشی از مشکلات، نارسائیها و دغدغه های مردم شهر چغادک را که در حوزه وظایف شهرداری می باشد، به شهردار این شهر ارائه داده تا بتوان با اشرافیت بهتری موانع پیش روی پیشرفت را از سر راه برداشت و موجبات رضایت مندی شهروندان و آبادانی شهر فراهم آورد.

قبل از پرداختن به برخی مشکلات و موانع موجود؛ شایسته است شهردار چغادک؛ یکه سالاری نشات گرفته از دیکتاتوری که باعث نشستن بر تخت قدرت شد را به اندیشه دموکراسی تغییر داده و به جای پرداختن به تفکرات انحصار طلبانه گروهی و فرد گرایی، در فکر انجام خدمات موثر به شهر و شهروندان باشد تا زمینه تعامل و همکاری بیشتر مردم و مسئولین با این مجموعه فراهم شده و رضایت همگانی حاصل شود.

یکی از مسائل و معضلاتی که در شهر چغادک وجود دارد؛ اختلاف و نبود اتحاد لازم در بین مسئولین و متولیان امورات اجرایی شهر و کارشکنی های زیاد سودجویان می باشد که در سال جاری نیز به اوج خود رسیده و موجبات پس رفت شهر و نامیدی مردم را فراهم خواهد آورد که لازم است شهردار به عنوان گرداننده و مدیر شهر، تدابیر ویژه ای اندیشه نموده و زمینه ساز وحدت، انسجام و یکدلی در بین مردم و مسئولان شود .

از آنجایی که شهرداری نهادی عمومی، غیر دولتی و اجرایی می باشد که یکی از وظایف آن پاکیزه نگه داشتن شهر و همچنین دفع و جمع آوری زباله ها است و از آنجایی که شهردار نیز تجربه کافی را در مقوله پسماند دارد، و با توجه به اینکه در بسیاری از کوچه های شهر مردم از حداقل داشتن یک سطل زباله در رنج بسر می برند و بعضا آشغالها در معابر پراکنده می باشد، لازم است جهت پیشگیری از شیوع انواع بیماریها مدیریت صحیح و مناسبی جهت جمع آوری به موقع و دفع آن انجام شود .

فرای از پاکیزه نگه داشتن شهر و تعمیر ونگهداری اموال عمومی که از وظایف لاینفک شهرداری است؛ لزوم نوآوری و اجرای ایده های جدید با بهره مندی از نظرات نخبگان و صاحب نظران متخصص شهر، دعوت به مشارکت در امور شهری، تلاش جهت وارد کردن اعتبارات لازم از استان و پایتخت طی تعامل با مسئولین و راهکار جهت درآمد زایی بهتر شهرداری و… از مواردی است که به جای روزمرگی موجود باید مد نظر قرار داده شود.

یکی دیگر از معضلات شهر چغادک وجود سگ های ولگرد بیشمار در سطح شهر می باشد که عموما از تاریکی کوچه ها و معابر استفاده نموده و بعضا به مردم و خودروها حمله ور می شوند و موجبات رعب و وحشت ساکنین را فراهم آورده است و به نظر می رسد با درخواست و تفاهمی ما بین شهرداری و مسئول باغ مهربانی چغادک ( حامی و محل نگهداری حیوانات) به این معضل خاتمه داده شده و آرامش به شهر بازگردد.

مبلمان شهری نازیبا و ورودی بی مهرشهر چغادک که چشمان هربیننده ای را از شهر و مسئولین چغادک نا امید می سازد، از موارد مهمی است که باید در دستور کار شهرداری قرار گرفته  تا رغبت، شور، نشاط و انگیزه ورود مردم به این شهر را دو چندان سازد.

از اقدامات خوبی که در موقع تصدی واعظی شهردار وقت انجام شد؛ برگزاری مراسم روز چغادک بود که لازم است این امر ادامه یافته و با توجه به اینکه قدمت این شهر به زمان ایلامیها بر می گردد و مهمترین حادثه ای که در آن رخ داده است عملیات جنگ جهانی اول( جنگ سر بست چغادک) بوده است و طی آن چغادکی ها در برابر قوای انگلیسی شهید و اسیر تقدیم این آب و خاک کرده اند، شایسته است این مهم نیز مد نظر قرار گرفته و با گرامیداشت و یاد خاطره آنان در این روز و همچنین ایجاد موزه ای مردم شناسی و اقدامات فرهنگی این چنینی باعث هویت بخشیدن به شهر چغادک شد.

یکی از وظایف شهرداری ایجاد بناها و ساختمان های مورد نیاز شهر می باشد که بدلیل نبود فضایی جهت استفاده هنرمندان و انجام امورات فرهنگی، لازم است جهت احداث مجتمع فرهنگی اقدامات لازم انجام شده تا فعالین فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی شهر از بلا تکلیفی رهایی یافته و برنامه ها با ساماندهی و کیفیت بهتری در شهر انجام شود.

بعد از گذشت سالیان متمادی از شهر شدن چغادک، هنوز بسیاری از کوچه ها و معابر این شهر خاکی بوده و یا فاقد پوشش مناسب آسفالت می باشند که مشکلات بسیاری را برای مردم بخصوص در فصل زمستان ایجاد کرده است که باید این موضوع در اولویت های شهرداری قرار گیرد.

نبود ساماندهی صحیح پیرامون تنظیف به موقع کانال دفع آب های سطحی، جوی های آب، هرس زیبا و به موقع درختان، نظافت کوچه ها و خیابان ها، آبیاری و آراسته نمودن فضای سبز موجود، درختکاری و ایجاد فضای سبز جدید(با توجه به اینکه فضای سبز موجود در چغادک در حاشیه این شهر است وجود پارک و فضای سبز در سطح شهر احساس می شود) و…از موارد مهمی است که باید با مدیریت و برنامه ریزی مدونی انجام شود.

تعیین تکلیف و شروع بکار (سی ان جی  شهرداری چغادک) پس از مدتها بلا تکلیفی، از نیازهای شهر چغادک می باشد که واگذاری آن به نیروهای بومی و استفاده از نیروی انسانی این شهر باید از دغدغه های شهرداری باشد.

ساماندهی پل عابر پیاده در سراهی چغادک و واگذاری تبلیغات آن به بومیان چغادک و همچنین تعیین تکلیف و نصب دومین پل عابر پیاده چغادک که در انبار شهرداری در حال فرسوده شدن می باشد از مواردی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

یکی از مشکلات شهر چغادک نبود فاضلاب، زه بالای زمین این شهر و شیب ناکافی دفع آبهای سطحی است و با توجه به اینکه خروجی کانال دفع آبهای سطحی نیز به نقطه ای معلوم هدایت نشده و براحتی آبها را هدایت نمی کند و در حال فرسوده شدن می باشد که با کندن یک متر زمین به آب خواهید رسید و مشکلات زیاد و عدیده ای را برای شهروندان بوجود آورده است و به زعم کارشناسان یکی از راه حل های موجود استفاده از زه کش در سطح شهر می باشد، ضروری است در این خصوص اقدامات موثری صورت پذیرد.

مبارزه با بی سوادی ، حمایت از بهداری، آموزش پرورش، تربیت بدنی، کتابخانه عمومی، موسسه های خیریه، فعالان فرهنگی ، حفظ ابنیه و اماکن مهم همچون مقبره روحانی مبارز استان بوشهر که به مرمت احتیاج دارد  و……از وظایف شهرداری می باشد که شایسته است در این خصوص فعال بوده و باعث احیاء این مراکز شد .

مشکل طرح جامع شهری، مشکلات مالکین در ثبت املاک، تعرفه های زیاد عوارض شهرداری، مشکل سراهی چغادک که به سراهی مرگ مشهور می باشد، نبود تابلو و چراغ های راهنمایی رانندگی به تعداد کافی در سطح شهر، نبود تاکسی شهری و اتوبوس ویژه شهر چغادک، نابسامانی گلزار شهداء،  اتمام نشدن خیابان امام علی(ع) و از بین رفتن سیل بند که احتمال آمدن سیل به شهر را قوت می بخشد، استفاده نکردن از پرسنل بومی در معاونت ها و پست های کلیدی، حمایت از تیم های ورزشی و نهادهای فعال در شهر و….از موارد دیگری است که باید شهردار چغادک مد نظر داشته و در رفع آن کوشا باشد.

موارد ذکر شده بخشی از مشکلات و دغدغه های شهروندان شهر چغادک بود که با توجه به درخواست شهروندان به اختصار جهت اطلاع شهردار جدید شهر چغادک ذکر شد و موارد دیگری که به این پایگاه خبری اطلاع داده شده است در مطالب بعدی و مجالی دیگرمنتشر خواهد شد.

در پایان متذکر می شود تنها راه حل پیشرفت و توسعه شهر چغادک، اتحاد و همدلی در گرو مشارکت همگانی می باشد؛ از همین رو جدای از تلاش و پشتکار زیاد،  می بایست این موضع سرلوحه کار هر شهرداری قرار گیرد تا زمینه رشد و شکوفایی در جامعه فراهم شود./ انتهای پیام

false
true
false
true
  1. سرمشقی

    به نام خدا و سلام خدمت مدیر محترم سایت چغادک نیوز و تمام دوستان،عرض کنم خدمتتون ک حدود ۵ شبه ک کل روشنایی خیابان ملت از ورودی اداره پست تا منزل جلیل دشتی بر اثر جرقه ای ک در یکی از عمودها رخ داده خاموش است و در آن قسمت در تاریکی مطلق فرو رفته و متاسفانه معلوم نیست ک متولی این امر در رفع نواقصات چه کسی هست،همه میدانیم ک تو بوشهر اگر سیستمهای روشنایی در هر خیابانی قطع شود بلادرنگ و در فاصله ای اندک مشکل رفع میشود و یا بین اتوبانها چنانچه روظظشناییها خاموش است توسط اداره راه این معضل برطرف میشود،لذا خواهشمندم این موضوع را انعکاس بدید تا لااقل شب پیزنی یا پیرمردی هنگام عبور از روی کانال فاضلاب به درون کانال نیفتد، ممنون و متشکرم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false