جزئیات ثبت نام بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
جزئیات ثبت نام بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی

به گزارش چغادک نیوز:  حجت‌الاسلام مصطفی رستمی معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور در نشست خبری طی سخنانی درباره برنامه‌های این نهاد برای بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی با اشاره به اهمیت ازدواج در جامعه اسلامی، اظهار داشت: ازدواج و اهمیت آن در یک جامعه اسلامی برکسی پوشیده نیست و تمام تأکیدات مربوطه در این حوزه در اسلام گویای جایگاه عظیم این مسئله است.

وی با اشاره به جمعیت دانشجویی کشور یادآور شد: بیش از ۴ میلیون دانشجو از سنین ۱۸ تا ۲۵ سال در سن ازدواج قرار دارند و شرایط ورود به زندگی را دارند بنابراین برگزاری چنین دوره‌هایی به منظور ترویج ازدواج و نهادینه‌کردن فرهنگ ازدواج آسان جزو سیاست‌هایی است که ما در نهاد مقام معظم رهبری دنبال می‌کنیم.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به راه‌اندازی جشن‌های ازدواج دانشجویی از سوی این نهاد از سال ۸۴، یادآور شد: طبق آمارهایی که در این زمینه تهیه شده است شاهد این بودیم که کمتر از ۴ درصد دانشجویانی که از این طریق ازدواج می‌کنند دچار فروپاشی می‌شوند که ۹۶ درصد آنها خانواده‌های پایداری محسوب می‌شوند.

رستمی با اشاره به آغاز برنامه‌های بیست و یکمین دوره ازدواج دانشجویی به شرایط دانشجویانی که می‌توانند در این طرح شرکت کنند اشاره کرد و گفت: دانشجویانی که می‌خواهند در این دوره شرکت کنند باید در بازه زمانی یک سال اخیر یعنی از اول مهر ۹۵ تا اوایل دی ماه ۹۶ ازدواج کرده باشند.

وی افزود: برای این دوره برنامه‌هایی با عنوان همسفر تا بهشت در مشهد در نظرگرفته شده و برنامه‌هایی که قبل و بعد از سفر از سوی دانشگاه‌ها برای دانشجویان انجام می‌شود در سفر مشهد دانشجویان سه روز در مشهد اقامت داشته باشند و برنامه‌های ویژه فرهنگی برای آنها برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به اهمیت تأمین مسکن برای دانشجویان و خوابگاه‌های متأهلی، افزود: قطعا اگر مسکن دانشجویان تأمین شود ازدواج دانشجویی امری آسان‌تر خواهد شد و شاهد اقبال بیشتر دانشجویان نسبت به این مسئله هستیم که نیازمند همراهی و همکاری خیرین در این بخش خواهیم بود.

رستمی افزود: اولین گروه دانشجویان سوم بهمن ماه همزمان با ولادت حضرت زینب (س) به مشهد اعزام می‌شوند و این اعزام‌ها تا ۲۳ اسفند ادامه خواهد داشت.

وی درباره زمان ثبت‌نام این دوره از ازدواج دانشجویی نیز گفت: ثبت نام این دوره از اول دی ماه آغاز شده و تا پایان دی ماه ادامه خواهد داشت. تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ زوج در این طرح شرکت کرده‌اند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه ازدواج دانشجویی امسال در ۱۶ دوره برگزار می‌شود گفت: در ایام شهادت حضرت زهرا(س) برگزاری این مراسم متوقف شده و جامانده‌های دوره بیستم نیز در این دوره به مشهد اعزام می‌شوند.

رستمی درباره هزینه مراسم ازدواج دانشجویی نیز گفت: این هزینه‌ها نسبت به دوره‌های قبل کاهش پیدا کرده و کمتر از ۱۰ میلیارد تومان برای ۱۷ هزار زوج هزینه شد که امسال همین میزان را برای ۲۰ هزار زوج در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false