×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۹ میلیارد دلار کالای غیر نفتی از استان بوشهر صادر شد

به گزارش چغادک نیوز:  سید حسین حسینی محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به افزایش صادرات غیر نفتی از استان بوشهر اظهار داشت: این استان از ظرفیت مهمی در حوزه تجارت دریایی برخوردار است که در این راستا توسعه صادرات مورد توجه ویژه قرار دارد.

وی از افزایش صادرات غیر نفتی از بنادر مختلف استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: ۲۵ میلیون و ۵۰۷ هزار تن کالا با احتساب میعانات گازی در ۸ ماه امسال از استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ارزش کالاها و محصولات صادراتی  از این استان را ۹ میلیارد و ۷۳۵ میلیون دلار  دانست و خاطر نشان کرد:میزان صادرات غیر نفتی استان  بوشهر بدون  احتساب میعانات گازی، ۱۳ میلیون و ۹۷۳ هزار تن ثبت که به بازارهای هدف صادر شده است.

حسینی محمدی ارزش صادرات غیر نفتی از استان بوشهر بدون احتساب میعانات گازی را  ۵ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار دانست و گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر  ارزشی ۳درصد و از لحاظ وزنی یک‌درصد رشد  داشته است.

وی، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر را از جمله محصولات صادراتی دانست و افزود: انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، پایه سکو ومتعلقات آن، سنگ گچ و گچ بنایی، پسماند حبوبات و هندوانه و خربزه از دیگر محصولات صادراتی است که به  کشورهای جمهوری کره، چین، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، کنیا، تایوان و بلژیک صادرشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر به واردات ۷۸۲ هزار تن کالا از گمرکات استان بوشهر پرداخت و خاطر نشان کرد: در ۸ ماه امسال به ارزش یک‌میلیارد و ۶۴۱ میلیون دلار  کالا از گمرکات استان بوشهر به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false