×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۶۰۰۰ دانش‌آموز افغانستانی در استان بوشهر رایگان تحصیل می‌کنند

به گزارش چغادک نیوز: عبدالرضا بشیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خدمات گوناگونی به پناهندگان و مهاجران خارجی در استان بوشهر ارائه می‌شود اظهار داشت: برای تمدید کارت آمایش و هویت بخشی به پناهندگان از ابتدای مهرماه امسال طرح آمایش در استان بوشهر اجرایی شده که تا آخر آذرماه امسال ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در طرح آمایش ثبت نام کرده‌اند افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده ۲ هزار نفر از پناهندگان افغانستانی و عراقی برای تمدید کارت آمایش و هویت ثبت نام نکرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر با بیان اینکه کارت آمایش ویژه مهاجران افغانستانی و کارت هویت ویژه پناهندگان عراقی است خاطر نشان کرد: با پایان کار آمایش  کارمان در صدور کارت به پناهندگان افغانستانی و عراقی تکمیل می‌شود.

بشیری از ارائه خدمات به پناهندگان در زمینه آموزش و بهداشت خبرداد و افزود: تمام اتباع خاجی که فرزندان لازم‌التعلیم دارند تحت پوشش آموزش رایگان تحصیلی قرار می‌گیرند به‌گونه‌ای که اکنون شش‌هزار دانش‌آموز افغانستانی در استان بوشهر رایگان تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به بیمه سلامت و تحت پوشش قرار گرفتن اتباع بیگانه از خدمات این بیمه افزود: علاوه بر  اینکه اتباع بیگانه در استان بوشهر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند مهاجران افغانستانی که دارای کارت آمایش و  مشغول به کار هستند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان بوشهر با اشاره به اجرای ۷ واحد مسکونی در میهمان شهر دالکی گفت:  افزون بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات  کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل جذب که برای ساخت هفت واحد  مسکونی، ساخت دیوار و  پارک مهمان‌شهر دالکی هزینه شد.

بشیری از اجرای یک واحد آموزشی در شهر بوشهر خبرداد و گفت: با تامین یک میلیارد تومان از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل  مدرسه ۱۲ کلاسه ای در شهر بوشهر که دارای ۲۰ درصد دانش‌آموز افغانی ساخته شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳هزار نفر اتباع بیگانه در استان بوشهر سرشماری شده‌اند افزود: اجرای طرح سرشماری اتباع غیرمجاز شامل افرادی که دارای همسر و فرزند ایرانی لازم‌التحصیل دارند می‌شود که تاکنون ۲۳ هزار نفر سرشماری شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false