هندوانه شب یلدا از کجا می‌آید؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
هندوانه شب یلدا از کجا می‌آید؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مصاحبه با رادیو گفت: هرمزگان به ویژه شهرستان میناب از مهمترین تولیدکنندگان هندوانه پائیزه و شب یلدا در کشور محسوب می شوند.

حسین اصغری افزود: امکان کشت هنداونه در مناطق مختلف ایران با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب طی چهارفصل سال وجود دارد.

وی همچنین اظهارداشت: تولید هندوانه در این فصل بیشتر مربوط به استان های بوشهر، هرمزگان، خوزستان و فارس است.

مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بین مناطق مزبور هرمزگان بالاخص شهرستان میناب از مهمترین تولیدکنندگان هندوانه پائیزه و شب یلدا در کشور محسوب می شوند.

وی در ادامه افزود: هرساله بخشی از هندوانه های تولیدی استان های فارس و خوزستان به سبب وجود امکانات انباری برای شب یلدا ذخیره سازی می شود.

اصغری بیان داشت: بیشترین هندوانه های مورد عرضه برای بازار شب یلدا محصول تازه و تنها ۱۰ هزار تن هندوانه انباری از استان های فارس و خوزستان به این بازار عرضه می شود.

وی ضمن اشاره به این جمله که نظام قیمت گذاری چنین محصولاتی تابع عرضه و تقاضاست، گفت: در حال حاضر قیمت عرضه هر کیلو هندوانه در میادین میوه و تره بار ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان است.

مدیر کل دفتر محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در مورد گرانی هندوانه در روزهای پایانی فصل پائیز نیز افزود: کشاورزی به نحوی برنامه ریزی می کنند که بیشترین تولید در زمان بیشترین تقاضا باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به لحاظ تولید محصول هندوانه هیچ گونه کمبودی در کشور وجود ندارد.

اصغری اضافه کرد: گرانی هندوانه در روزهای پایانی فصل پائیز به سبب کمبود محصول در بازار نبوده بلکه بیشتر مربوط به چرخه های تامین و توزیع در کشور است.

وی یادآورشد:وزارت جهاد کشاورزی با برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های صورت گرفته به دنبال تولید حداکثری محصول هندوانه با کمترین میزان مصرف آب در مملکت است.

انتهای پیام/

 منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false