چه کنیم که فرمایشات رهبری زمین نماند؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
چه کنیم که فرمایشات رهبری زمین نماند؟

به گزارش چغادک نیوز؛ محمد اسماعیلی دهقی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی با عنوان”چه کنیم که فرمایشات رهبری زمین نماند” نوشت؛

حقیقت این است که بسیاری از فرمایشات معظم له در طول سال های اخیر در موضوعات مختلف آنطور که باید و شاید به سر منزل مقصود نرسید و در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور سرمشق و سر لوحه امور قرار نگرفته است .

از آنجایی که عمیقا معتقدیم که اگر فرمایشات ایشان به درستی فهم شود و در دستور کار قرار گیرد قریب به اتفاق مشکلات کشور حل خواهد شد و مشکلات در پیش روی نیز محصول بر زمین ماندن و کم توجهی به رهنمود های معظم له است به ناچار در حد توان به راه کار هایی برای توجه حد اکثری به فرمایشات و سخنان ایشان می‌پردازیم .

در گام نخست لازم است به این نکته توجه کنیم که ایشان بواسطه سازوکاری که مبتنی بر فعالیت شبانه روزی دفتر ایشان است در جریان تمامی مشکلات ،تحولات و رویداد های کشور قرار می‌گیرند و بخوبی می دانند که ریشه بسیاری از مصائب و مشکلات کشور ریشه در چه اموری دارند به همین خاطر است که موضوعاتی که ایشان در فرمایشات خود مطرح می‌کنند مسائل کلیدی و بر اساس تحلیل های عمیق کارشناسانه است و این از نکاتی است که دوست و دشمن بر آن اتفاق نظر دارند.

نکته دوم این است که اکثر مشکلات و مسائلی را که ایشان در صحبت های خود به آن اشاره می‌کنند تنها صورت مسئله نیست بلکه همراه با راه حل و نسخه عملیاتی برای از بین بردن مشکلات است و این نیست که ایشان صرفا به طرح موضوع بپردازند بنابر این فرمایشات ایشان در واقع نسخه اجرایی و عملیاتی محسوب می‌شود که در صورت توجه و بکار گیری نتایج درخشانی را عاید کشور و جامعه می کند .

به همین دو نکته اکتفا می کنیم و به این مهم می‌پردازیم که دوستان انقلاب و نیروهای دلسوز چه نکاتی را باید رعایت کنند و از چه دستور العملی باید پیروی کنند تا فرمایشات آقا بر زمین نماند و در دستور کار مردم و مسئولین قرار گیرد.

 فهم کلام رهبری
متاسفانه طی نشست و برخواست هایی که با دوستان ارزشی و انقلابی داریم مشاهده می کنیم که بسیاری از فرمایشات حضرت آقا به خوبی مورد تعمق و تدبر قرار نگرفته است و در برخی از موارد بعضی از دوستان به دلیل مشغله های کاری حتی موفق به استماع و مطالعه متن فرمایشات آقا هم نشده اند و این غفلت از جمله مواردی است که در صورت تکرار خسارت های جبران ناپذیری را  به دنبال دارد و زیبنده نیروهای انقلابی نیست .

پیگیری فرمایشات معظم له
نکته سوم این است که تعدد مناسبت ها و مشکلات از یک سو و تحولات سیاسی  پر شتاب در کشور اقتضا می کند که معظم له به صورت مداوم با فاصله کم در میدان حاضر باشند و طی بیاناتی رهنمود های لازم را ارائه نمایند و گاه این مسئله باعث شده است که برخی از فرمایشات ایشان  مورد غفلت واقع می‌شود و از دستور کار رسانه ها خارج می شود و این وظیفه نیروهای انقلابی و ارزشی است که این فرمایشات را مورد توجه لازم قرار دهند و اجازه ندهند این فرمایشات در لابه لای اخبار و رویداد ها گم شود

.
پرداختن به بیانات ایشان در شبکه های اجتماعی
بسیاری از اوقات معظم له در یک سخنرانی به چندین محور مهم و حیاتی اشاره می‌کنند که صدا و سیما به هر دلیلی آنطور که باید و شاید  نمی‌تواند به همه آنها بپردازد و تنها در  بخش های خبری به تکرار سخنرانی ایشان اکتفا می‌شود و این در حالی است که تک تک این محور ها نیازمند  برنامه سازی و ساعت ها بحث کارشناسی است که انشاءالله در دستور کار این رسانه قرار گیرد. ولی خوشبختانه فضای مجازی این امکان را فراهم کرده است که این محور ها تفکیک شود و در شبکه های مختلف رسانه های اجتماعی مورد توجه و مداقه قرار گیرد.
با کمال تاسف برخی از دوستان بیشتر از این که به بیانات و رهنمود های ایشان بپردازند وقت خود را صرف کارهای گرافیکی در خصوص عکس های ایشان می‌کنند و اگر چه آن هم در جای خود لازم و ضروری است ولی مهم تر از پرداختن به عکس ایشان پرداختن به بیانات و صحبت های ایشان است.

مطالبه جدی از مسئولین
همانطور که متذکر شدیم حضرت اقا در مورد تمامی مشکلات و موضوعات اساسی کشور ارائه طریق می‌کنند و هر یک از این رهنمود ها مربوط به سازمان و نهاد خاصی می‌شود که باید در دستور کار قرار گیرد و این  وظیفه همه نیرو های ارزشی و انقلابی است که با قاطعیت و جدیت هر چه تمام تر مطالبات و تذکرات معظم له را مورد پیگیری مجدانه قرار دهند و اجازه ندهند این مطالبات در گذر زمان  به دست فراموشی سپرده شود .
با عث تاسف است که ایشان به دلیل غفلت و کوتاهی نیروهای انقلابی مجبور می‌شوند که برخی از فرمایشات خود را تکرار کنند و این در حالی است که وظیفه ما این است به گونه ای فرمایشات ایشان را سر لوحه همه امور قرار دهیم که نیازی به تکرار از سوی ایشان نباشد .
وظایف حوزه و دانشگاه
بسیاری از محور هایی که رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر مطرح کرده اند می‌تواند به عنوان محور بسیاری از پایان نامه ها و تحقیقات دانشجویی و حوزوی قرار گیرد و این در حالی است که تعداد قابل توجهی از موضوعاتی که در دانشگاه ها خصوصا در رشته های علوم انسانی به عنوان موضوع پایان نامه مصوب می‌شود نه تنها کوچکترین نفعی برای جامعه علمی کشور بلکه کمترین سودی نیز برای گره گشایی از مشکلات موجود ندارد و بعد از اتمام کار در قفسه کتابخانه ها خاک می‌خورد .

در پایان متذکر می شویم که چه بخواهیم و چه نخواهیم فرصت ها یکی پس از دیگری از دست می‌روند و روزهایی را تجربه خواهیم کرد که حسرت جانکاه آن تنها با تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر امروز تسکین پیدا می‌کند .
http://aliesmaili.ir
@esmaili823

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false