×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۱۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی بیمه شدند

به گزارش چغادک نیوز: ، انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه نیمی از جمیت جامعه زنان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: زنان نیمی از جمعیت کشور  تشکیل می‌دهند که این مهم نقش زنان در تحکیم بنیاد خانواده و جامعه را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر حفظ حریم  و تکریم خانواده و زن در جامعه  گفت: هر اقدامی که وظیفه‌مندی زن د رجامعه را دچار مشکل کند و آنرا از مسیر اصلی آن خارجی کند یک خسران و ضرر مهم است.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان به عنوان تخصصی‌ترین نهاد کشور  است خاطر نشان کرد: سازمان بهزیستی در این بخش چند کار را انجام داده  و تلاش می‌کند جامعه از انسان توسعه یافته برخوردار شود.

محسنی بندپی با تاکید بر پیشگیری از خشونت در جامعه به ویژه در جامعه زنان افزود: با وجود اینکه همه اقدمات انجام شده افرادی هستند که به نوعی با خشونت از جمله خشونت اقتصادی، سیاسی، جسمی روبه‌رو می‌شوند که به فراخور حال آنها باید راهکار برای آنان ارائه شود.

وی با تاکید بر توانمندی زنان از لحاظ اقتصادی تصریح کرد: زنان باید به لحاظ اقتصادی توانمند شوند که در این زمینه زنانی که جدا می‌شود به لحاظ اقتصادی مستقل نیستند که ممکن است دچار آسیب شوند.

رئیس سازمان بهزیستی، حمایت از زنان سرپرست خانوار را یکی از رسالت‌های این نهاد دانست و افزود:  این زنان به نوعی از حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی برخوردار می‌شوند که طرح‌های همیار و خودیار در توانمند کردن آنها اجرا می‌شود.

محسنی بندپی از گسترش خط ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی خبرداد و افزود: ایجاد و گسترش خط ۱۲۳ و اورژانس اجتماعی در راستای  حمایت از زنان آسیب دیده است که در این راستا برنامه مهمی مدون شده است.

وی،  با اشاره به اینکه پوشش بیمه زنان سرپرست خانوار آغاز شده است گفت: تاکنون ۱۱۰ هزار زن سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی بیمه شده‌اند این درصد کم است.

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به شناسایی کودکان از تحصیل مانده بیان کرد: همه کودکان بازمانده از تحصیل درحال شناسایی هستند که ۳۵هزار نفر را به چرخه تحصیل بازگردانده شدند.

وی، با اشاره به اینکه مشاوره‌ها در مراکز استانها   در خانه‌های امن تاسیس می‌شود از اجرای  پیشگیری از معلولیت خبرداد و افزود:  طرح پیشگیری در اولویت سازمان بهزیستی قرار دارد اقدماتی که در دو سال گذشته انجام  شده است.

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه آیین نامه غربالگری ژنتیک ازدواج تنظیم  شده و به هیئت دولت ارائه شده گفت: با تصویب و ابلاغ  آن الزام می‌شود که همه زوج‌های جوان پرسشنامه را تکمیل  کنند و آنهایی که نیازمند ارائه مشاوره‌های بالاترهستند مورد توجه قرار می‌گیرند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false