تنها راه برون رفت از معضلات اجتماعی و رکود اقتصادی آموزش است | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تنها راه برون رفت از معضلات اجتماعی و رکود اقتصادی آموزش است

به گزارش چغادک نیوز:  مصطفی شهبازی رئیس موسسه آموزش بازرگانی تعالی گستر استان بوشهر بابیان اینکه این مجموعه آموزشی ۱۰ساله دارد، گفت: برای ارتقاء سطح آموزشی در استان بوشهر با مأموریت ارتقاء نگرش در استان آموزش‌های جذاب، مطالب بروز و کاربردی، اثربخشی آموزش و تأثیرگذاری در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: دفتر مرکزی در استان بوشهر و نمایندگی این مجموعه در استان فارس و کرمان راه‌اندازی شده است که در حال حاضر ۱۲۵ دستگاه اجرایی در حوزه آموزش تحت پوشش این مجموعه هستند.

رئیس موسسه آموزش بازرگانی تعالی گستر اظهار کرد: سمینارهای آموزشی با حضور بهترین اساتید فن بیان، بازاریابی و اصول و فنون تجارت و غیره در کنار کارگاه‌های آموزشی در سطح استان در حال برگزاری است.

آموزش در سازمان‌ها کمترین جایگاه دارد

شهبازی ضمن اشاره به برگزاری دوره هفت‌خوان، افزود: این دوره در هفت پکیج آموزشی که یکی از اهداف آن آموزش نه گفتن است، استفاده از کلمه نه می‌تواند درصد قابل‌توجهی از آسیب‌های اجتماعی را کم کند.

وی بیان کرد: امروز تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات اجتماعی و خروج از رکود اقتصادی در جامعه فعلی آموزش است که باید توجه ویژه و خواصی نسبت به آن شود و به‌صورت زیرساختی به انسان‌ها اجرایی شود.

این مشاور آموزش خاطرنشان کرد: برخی از سازمان‌های دولتی وقتی به مشکل بودجه برمی‌خورند اولین گام بوجه آموزش کسر می‌شود و آموزش در سازمان‌ها کمترین جایگاه دارد.

رئیس موسسه آموزش بازرگانی تعالی گستر بابیان اینکه آموزش در حال قربانی شدن است، تأکید کرد: برخی از خانواده‌ها به‌راحتی پول‌های زیادی برای حضور فرزندان در کنسرت‌ها هزینه می‌کنند اما برای حضور در دوره‌های آموزشی استقبال نمی‌کنند.

استقبال مردم بوشهر از آموزش کم است

شهبازی در پاسخ به سؤال خبرنگار سپاس در خصوص استقبال مردم استان از طرح‌های آموزشی، عنوان کرد: مدرک‌گرایی و ذهنیت مردم بوشهر نسبت به آموزش و عدم استمرار در آموزش باعث شده است استقبال مردم استان بوشهر از دوره‌های آموزشی نسبت به دیگر استان‌ها بسیار کم باشد.

این مشاور بابیان اینکه تاکنون ۱۰هزار نفر آموزش‌دیده در سامانه ثبت‌شده‌اند، ابراز کرد: اثربخشی در آموزش دغدغه اصلی است و استقبال شرکت‌کنندگان وفادار نشان می‌دهد دوره‌های آموزشی مؤثر بوده است.

وی تصریح کرد: بعد از اتمام دوره‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان خدمات پس از فروش با عنوان سفیران موفق برگزار می‌شود که در این طرح هر دو هفته یک‌بار آموزش، مشاوره و تبلیغات محصولات به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

دولت آموزش را به حاشیه نبرد

شهبازی در پاسخ به حمایت‌های دستگاه‌های دولتی، اذعان کرد: تاکنون درخواست‌های بسیار زیادی داشته‌ایم اما هیچ‌گونه حمایتی نداشته‌ایم و از دولتمردان انتظار داریم آموزش را به حاشیه نبرند و در زمان کسری بودجه، دست به بودجه آموزش نزنند.

این مشاور ادامه داد: برخی افراد معتقد هستند آموزش رنگ و لعاب است، اما آموزش مانند موتور ماشین است، اگر امروز در برخی از دستگاه‌ها دچار مشکلاتی هستیم به دلیل ب توجهی به آموزش است./انتهای پیام

منبع: سپاس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false