×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آب در ۶ رودخانه فصلی و دائمی استان بوشهر جاری شد

به گزارش چغادک نیوز: حسین دلشب در نشست بررسی  روند وضعیت بارندگی در استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های هفته گذشته در این استان اظهار داشت: در استان بوشهر ۴ رودخانه دائم و ۲ رودخانه فصلی وجود دارد که بارندگی‌های اخیر آنها را پرآب کرد.

وی رودخانه‌های شاهپور، دالکی، مند و حله را رودخانه‌های دائمی استان بوشهر دانست و افزود: رودخانه فصلی این استان باهوش و شور هستند که مجموعا ۱۲  ایستگاه از رودخانه دائمی ماهانه و  ۳  ایستگاه از  رودخانه فصلی، توسط آزمایشگاه این اداره کل مورد آنالیز قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر درباره وضعیت زیست محیطی این رودخانه‌ها تصریح کرد: رودخانه‌ها از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی و میکروبی مورد سنجش قرار می‌گیرند، نتایج حاصله نشان می‌دهد که ایستگاه سعدآباد از رودخانه شاهپور و پل درودگاه از رودخانه دالکی به سبب ورود فاضلابهای بهداشتی، و ورود روان‌ابهای سطحی و زه آبهای کشاورزی و راکد بودن آب، شستشوی ساکنان روستا  در روخانه، دارای آلودگی است و مابقی ایستگاه‌ها در برخی از ماهها به سبب گذر احشام و دفع فضولات دامی دارای آلودگی می‌باشد.

دلشب با بیان اینکه از برخی از رودخانه‌ها نمونه‌برداری نمی‌شود  تصریح کرد: رودخانه باهوش در فصل زمستان به سبب ریزش باران دارای دبی متوسط می‌باشد و در فصلها و ماه‌های دیگر، این رودخانه دارای دبی بسیار کمی می‌باشد و از رودخانه شور به سبب دبی خیلی ناچیز در فصل زمستان و خشک بودن در فصل تابستان نمونه برداری انجام نمی‌شود.

وی بیان کرد: رودخانه مند به سبب گذر از زمین‌های شوره‌زار و وجود کوه نمک در اطراف، سبب شده که میزان پارامتر شوری آب خیلی بالاتر از رودخانه‌های دیگر باشد.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false