۱۷۶۰ کیلومتر جاده اصلی و بزرگراهی در نوار ساحلی جنوب ساخته می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۷۶۰ کیلومتر جاده اصلی و بزرگراهی در نوار ساحلی جنوب ساخته می‌شود

به گزارش چغادک نیوز:  خیرالله خادمی ظهر امروز در بازدید از روند اجرای طرح‌های راهسازی در اجرای کریدور اصلی نوار ساحلی جنوب با تاکید بر توسعه محورهای جاده‌ای و ریلی در نوار ساحلی جنوب اظهار داشت: یکی از محورهای اساسی در بخش توسعه سواحل جنوب که در حال اجرا است ساخت بزرگراه ساحلی در ساحل خلیج فارس و دریای عمان است.

وی این پروژه را کریدور شماره ۱ در بخش حمل و نقل کشور دانست و افزود: طول این کریدور  که ۴ استان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان در بر می‌گیرد ۱۷۶۰ کیلومتر است.

مدیر عامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل با اشاره به برنامه اجرایی دولت در ایجاد کریدور اصلی در نوار ساحلی جنوب تصریح کرد: برنامه اجرایی دولت این است که ان‌شالله این کریدور در ۴ سال آینده به صورت بزرگراهی یا راه اصلی تکمیل شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ویژگی این پروژه گفت: این طراحی امکان این را می‌دهد که تمام سواحل جنوب، مرکز صنعتی، جمعیتی، نفتی بتوانند با وضعیت بهتری از این زیرساخت استفاده کنند.

خادمی با بیان اینکه ۴۰۰ کیلومتر از کریدور نوار ساحلی جنوب در استان بوشهر قرار دارد افزود: ۳ حلقه مفقوده در این پروژه وجود دارد که طی یکسال آینده تکمیل و افتتاح می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در محور عسلویه به سمت هرمزگان ۲۷ کیلومتر پروژه راهسازی تا شش ماه آینده افتتاح می‌شود گفت: در محور دیلم بخش‌های کوچکی از بزرگراهی وجود دارد که تا یکساله آینده تکمیل می‌شود.

وی، محدوده کریدور نوار ساحلی جنوب در بوشهر و خوزستان را ۷۰۰ کیلومتر دانست و افزود: کل این مسیر در محورهای بوشهر و خوزستان به طول ۷۰۰ کیلومتر تا یکسال آینده تکمیل می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه زیرساخت و حمل و نقل با بیان اینکه ۶۰ درصد کریدور یاد شده در قالب بزرگراهی در حال بهره‌برداری است افزود: مابقی کریدور اصلی در نوار ساحلی جنوب پیش بینی می‌‌شود تا ۴ سال آینده تکمیل شود.

خادمی با اشاره به بازدید از محورهای عسلویه به سمت جم و فیروزآباد خاطر نشان کرد: این محور نیاز به تلاش بیشتری دارد که ان‌شالله مسیر بزرگراهی و ریلی این محور به سمت شیراز فعال و این پروژه عملیاتی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی از طراحی خط راه‌آهن مسیر جم به سمت شیراز خبرداد و افزود: برای اجرای پروژه راه‌آهن جم به سمت شیراز که از طریق فاینانس خارجی تامین اعتبار می‌‌شود به زودی سرمایه‌گذار آن انتخاب می‌شود و پروژه بخش بزرگراهی آن نیز ردیف اعتباری خاصی دارد که با پیگیری مسئولان ذیربط و دستور وزیر راه و شهرسازی با کمک وزارت نفت فعال می‌شود.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه‌ها به عنوان یکی از کریدورهای شمال به جنوب می‌تواند مرکز کشور را به پایتخت انرژی در منطقه پارس جنوبی عسلویه متصل کند.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false