×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اعضای ۱۵ بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر اهدا شد

به گزارش چغادک نیوز: علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اهمیت اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در احیا دیگر بیماران اظهار داشت: هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به دریافت عضو از دنیا می‌رود و در هر ۱۲ ساعت یک  بیمار نیازمند، عضو دریافت می‌کند.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی افزود: باید افزون بر اینکه در بخش پیشگیری برای حفظ سلامتی افراد برنامه‌ریزی شود در زمینه ترویج فرهنگ اهدای عضو  بیماران مرگ مغزی نیز تلاش شود.

مسئول واحد فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از اهدای اعضای نوجوان ۱۷ ساله مرگ مغزی در بوشهر خبرداد و خاطر‌نشان کرد: این نوجوان که به دنبال تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، پس از اعلام رضایت خانواده ایثارگر خود، کلیه‌ها و کبد او به بیماران نیازمند اهدا شد.

باقری با بیان اینکه عمل برداشت اعضای این بیمار مرگ مغزی در بوشهر انجام شد تصریح کرد: این عمل جراحی صبح امروز در بیمارستان سلمان فارسی بوشهر انجام و سپس اعضای این فرد، برای پیوند به بیمارستان بوعلی سینای شیراز منتقل شد.

وی، با اشاره به اینکه فرهنگ اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی به خوبی در کشور ترویج شده است  بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون اعضای ۱۵ بیمار مرگ مغزی در استان بوشهر اهدا شده  و این در حالی است که در سال گذشته  ۱۲ مورد اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در این استان صورت گرفت.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false