رزمایش پرتوی اسفند امسال در بوشهر برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
رزمایش پرتوی اسفند امسال در بوشهر برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز؛ مسعود عبدالله‌زاده در نشست شورای پدافند پرتویی استان بوشهر با بیان اینکه این استان از مناطق مهم هسته‌ای کشور است اظهار داشت: استان بوشهر  از استان‌های هسته‌ای  و مهم کشور است.

وی با اشاره به تولید برق هسته‌ای از نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: اضافه بر بهره مندی از برق و تاسیسات هسته‌ای  نیروگاه اتمی بوشهر باید  بتوانیم ملاحظات لازم در این راستا داشته باشیم.

جانشین قرارگاه سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد: برخی کارهایی در حوزه ملاحظات زیست محیطی و ایمنی در استان بوشهر انجام و در این زمینه آمادگی‌هایی که در مسئولان و مردم باید به وجود آید دنبال می‌شود.

عبدالله‌زاده با بیان اینکه در سال ۹۳  رزمایش پرتویی در استان بوشهر انجام شد گفت: در این رزمایش ضمن افزایش آمادگی لازم، اشکال‌ها و کمبودهایی که وجود داشت  مورد توجه قرار گرفت و تلاش می‌شود در برنامه‌های امسال کمبودهایی در زمینه آموزش‌ها، تجهیزات و تمرینات گروهی برطرف شود.

وی از برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی اسفند امسال در جوار نیروگاه اتمی بوشهر با شرکت نیروهای پدافند غیر عامل استان بوشهر اجرا می‌شود.

جانشین قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل افزود: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی یکسری اقدامات جدیدتر و واقعی تر برای حوادث  احتمالی پیش بینی می‌شود.

عبدالله‌زاده اجرای دوره‌های آموزشی نوین، استفاده از بالگردها برای انتقال مصدومان و تامین تجهیزات لازم را از برنامه‌های رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی بوشهر دانست و افزود: این امکانات در حوزه تخصصی در بخش هسته‌ای بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد به نحوی که همه بخش‌های استان در یک گام پیشرفته‌تری از قبل وارد می‌شوند و آمادگی خود را به نمایش می‌گذارند.

وی بیان کرد: برای تمام استانهای هسته‌ای کشور به صورت دوره‌ای ، رزمایش برگزار می‌شود به گونه‌ای که پارسال در کاشان اطراف سایت نطنز و سایت احمدی روشن
سال ما قبل آن در استان تهران این رزمایش‌ها برگزار شد و باجرای آنها یک پله توان ما را در زمان اضطراری افزایش می‌دهد.

جانشین قرارگاه پرتویی سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه اشکالات رزمایش قبل برطرف می‌شود افزود: انتظار می‌رود در رزمایش امسال نواقص رزمایش قبل که در استان برگزار شد برطرف شود و از تجربه گذشته بهره وری بیشتری صورت گیرد تا اطمینان نسبی کسب شود تا در صورت وقوع حادثه احتمالی این آمادگی مقابله وجود داشته باشد تا مردم کمتر آسیب ببینند./تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false