×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مانور زلزله و ایمنی در مدارس گناوه برگزار می‌شود

به گزارش چغادک نیوز: حمزه مسعودنیا بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هماهنگی مانور زلزله و ایمنی در مدارس گناوه گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف کاری خود در این برنامه را بدانند و با آمادگی کامل در این مانور شرکت کنند.

وی افزود: در حوادث و اتفاقات طبیعی مانند زلزله و سیل ظرف ۲۴ ساعت دستگاه‌های مرتبط در حیطه وظایف خود باید گزارش اولیه را به ستاد مدیریت بحران ارائه دهند و بعد از ۷۲ ساعت گزارش ثانویه که شامل میزان خسارت های جانی و مالی است از سوی این دستگاه‌ها داده شود تا همه از وضعیت موجود مطلع باشند و تصمیمات و دستورهای لازم اتخاذ شود.

مسعودنیا تصریح کرد: هدف از برگزاری مانور عیب یابی و رفع نواقص و کمبودها است که بعد از مانور باید آنها را سر و سامان داد و میزان خطرات را به حداقل برسانیم و این در سایه تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر است.

این مانور فراتر از مدرسه برگزار شود

اسکندر احمدی مدیر آموزش و پرورش گناوه نیز گفت: هشتم آذر ماه ساعت ۱۰ صبح همراه با سراسر کشور مانور زلزله را در مدرسه شهید خزائی گناوه برگزار خواهیم کرد ولی دوست داریم این مانور فراتر از مدرسه و به یک محله و در آینده به کل شهر انتقال پیدا کند.

وی افزود: حدود ۱۸ هزار دانش آموز و معلم در مانور زلزله شرکت خواهند کرد و انتظار داریم که خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان نیز حضور پیدا کنند زیرا حوادث طبیعی قابل پیش بینی نیستند و همه باید آموزش ببینند و آمادگی لازم را داشته باشند.

احمدی تصریح کرد: از نظر جغرافیایی کشور ایران روی نوار زلزله قرار دارد و همه جای ایران امکان زدن زلزله وجود خواهد داشت ولی در مناطق مختلف درصد آن متفاوت است به همین دلیل در گناوه نیز باید آموزش های مقابله با حوادث طبیعی برای همشهریان در دستور کار قرار گیرد چرا که چنین مانور های نوعی تمرین برای آماده شدن در مقابل هر بحرانی است.

نقشه محل‌های امن مدارس طراحی شود

مدیر آموزش و پرورش گناوه اظهار داشت: در مانور زلزله ۸ آذر همه دستگاه‌ها مرتبط باید مشارکت داشته باشند و هدف از این مانور به حداقل رساندن آسیب دیدن مردم و همشهریان در برابر بلایای طبیعی مانند زلزله است.

احمدی گفت: باید نقشه محل‌های امن مدارس کشیده شود و در هر کلاس در مقابل دید دانش آموزان نصب شود که در صورت ایجاد حادثه دانش آموزان بدانند چه قسمتی از مدرسه امنیت بیشتری دارد و آنها به آن مکان پناه ببرند.

در این جلسه معاونین فرماندار گناوه، بخشدار مرکزی، روسا و نمایندگان دستگاه های آموزش و پرورش، هلال احمر ، بنیاد مسکن، شهرداری، آتش نشانی، اورژانس ۱۱۵، نیروی انتظامی، سپاه، اداره گاز، اداره آب، و اداره برق حضور داشتند.

منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false