×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خیرین بوشهری برای مقابله با سرطان دست به کار شدند+تصاویر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از  «خلیج فارس»؛ سرطان پس از بیماری‌های قلبی و تصادفات سومین علت مرگ و میر در استان بوشهر است. در همین راستا، روز دوشنبه در مراسمی نخستین مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در این مراسم با بیان اینکه مراکز درمانی متعددی در مرکز استان بوشهر در حال ساخت است تصریح کرد: بیمارستان ۱۰۰ تختی هسته‌ای و ۱۸۰ تختی فوق تخصص از جمله مراکز درمانی در دست ساخت بوشهر است.

وی از ساخت بیمارستان قلب در مرکز استان بوشهر خبرداد و گفت: با تکمیل این مراکز درمانی در آینده نزدیک شهر بوشهر به شهر سلامت تبدیل می‌شود و  جوابگوی درمان در بخش‌های مختلف است.

کشمیری با قدردانی از مشارکت خیران در فعالیت‌های حوزه درمان و سلامت خبرداد و افزود:نخستین مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر  با مشارکت خیران سلامت آغاز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به این که امکانات لازم برای انجام شیمی درمانی بیماری‌های سرطانی در استان وجود دارد تاکید کرد: به زودی مرکز رادیوتراپی با کمک خیران در بوشهر آغاز یکار می‌کند.

کشمیری با بیان اینکه مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی  بوشهر در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع ساخته می‌شود بیان کرد: نخستین  مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال و طی ده ماه با مشارکت خیران سلامت ساخته می‌شود.

خیران سلامت در ساخت مراکز درمانی استان بوشهر مشارکت می‌کنند

استاندار بوشهر هم در این مراسم با اشاره به راه‌اندازی انجمن خیران سلامت استان بوشهر گفت: خیران در استان بوشهر در عرصه‌های مختلف نقش خود را ایفا کرده‌اند که امروز شاهد ساخت مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر با مشارکت خیران سلامت هستیم.

عبدالکریم گراوند با ابراز خرسندی از مشارکت خیران در اجرای طرح‌های عام المنفعه به ویژه طرح‌های درمانی ابراز امیدواری کرد: این طرح هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

گراوند با اشاره به اینکه پیمانکار ساخت این مرکز تعیین شده است افزود: امیدواریم ساخت مرکز غربالگری و تشخیص بیماری‌های سرطانی بوشهر زودتر از موعد تکمیل شود و بتوان به مردم خدمات دهی کند.

یکی از حاشیه های این مراسم تفاوت صندلی های ردیف اول و مسئولین با سایر حاضران بود که گلایه مندی برخی شهروندان از این تبعیض را در پی داشت.

همچنین خانم بازیاری مسئول انجمن حمایت از بیماران سرطانی جوانه سبز بوشهر نیز با اشاره به جذب خیرین برای احداث این مرکز، از حضور شهروندان در مراسم تشکر کرد.

حسین حریری رییس انجمن خیرین مدرسه ساز استان بوشهر هم پیش از آنکه این پروژه را کلنگ زنی کند، در اظهاراتی کنایه آمیز خطاب به برخی پزشکان گفت: آرزو می کنیم پزشکان به سوگند خود وفادار باشند و فقط برای پول کار نکنند. همزمان دکتر کشمیری رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت: همه برای پول کار می کنند، مگر کسی هست برای پول کار نکند. وی میز در هنگان کلنگ زنی این پروژه، گفت: این مراسم را به یاد پزشکان ایثارگری که در مقاطع دشوار از جنگ تحمیلی تا حوادث متعدد جان خود را ایثار کردند، برگزار می کنیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false