این ۱۲ مرد تهران را به هم ریختند + عکس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
این ۱۲ مرد تهران را به هم ریختند + عکس

به گزارش چغادک نیوز: اعضای باند شیادان که در تصادف‌های ساختگی، خود را زیر خودروهای گرانقیمت می‌انداختند و با این شگرد به‌عنوان مجروح به کلاهبرداری از شرکت‌های بیمه می‌پرداختند با ردیابی‌های تخصصی کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران به دام افتادند.

 

 

استخدام دومرد برای قتل شوهر

 روز ۱۹ شهریور امسال فردی به شعبه پنجم بازپرس دادسرای ناحیه ۱۶ تهران مراجعه کرد تا برای دریافت دیه از بیمه بابت یک تصادف منجر به جرح در بزرگراه آزادگان دستور پرداخت بگیرد، اما بازپرس قاضی‌زاده با مطالعه پرونده و شنیدن اظهارات مرد مراجعه‌کننده متوجه تناقض‌هایی شد. بعد هم با هماهنگی مأموران انتظامی حاضر در دادسرا، حسن (۲۵ ساله) و دو همراهش به نام‌های مهدی (۲۱ ساله) و فرشید (۲۳ ساله) دستگیر شدند و پرونده برای بررسی دقیق‌تر در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 

 

آنها دربازجویی مقدماتی منکر هرجرمی شدند اما در ادامه و با بررسی سوابقشان، مشخص شد هرسه مجرم، سابقه ایجاد تصادف‌های ساختگی برای دریافت خسارت از بیمه‌ها را داشته‌اند. بررسی سوابق متهمان نشان داد آنها تاکنون شش بار به اتهام فریب شرکت‌های بیمه و دریافت پول از طریق تصادف‌های ساختگی منجر به جرح دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

 

بدین‌ترتیب آنها با مشاهده اسناد و مدارک پلیسی به ناچار لب به اعتراف گشودند و ضمن اعتراف صریح به دهها فقره پرونده‌سازی و تصادف ساختگی منجربه دریافت پول از شرکت‌های بیمه، دیگر همدستان و اعضای باند را نیز معرفی کردند. مهدی، دربازجویی اعتراف کرد که در بیش از ۱۸ فقره تصادف ساختگی منجر به جرح از طریق جعل برگه‌های پزشکی قانونی با همدستی دیگر اعضای گروه، میلیون ها تومان پول از شرکت‌های بیمه دریافت کرده است. دیگر متهم دستگیر شده به نام حسن نیز در اعتراف‌های مقدماتی عنوان کرد که حداقل در ۸ پرونده به‌عنوان مصدوم تصادف‌ها، پس از جعل مدارک پزشکی قانونی از سوی دیگر اعضای گروه با هویت‌های مختلف اقدام به دریافت پول از شرکت‌های بیمه کرده است.

 

فرشید نیز در اظهاراتی مشابه اعتراف کرد با خرید مدارک شناسایی متعلق به افراد معتاد و با جعل هویت‌شان و به‌عنوان شاکی در پرونده تصادف‌های جرحی، اقدام به دریافت پول از شرکت‌های بیمه کرده است.با اعترافات هر سه متهم دستگیر شده، آنها دیگر همدستان خود و اعضای گروه به نام رجبعلی (۴۲ ساله)، امید (۲۵ ساله)، مهرداد (۳۰ ساله) و ابراهیم (۲۴ ساله) را معرفی کردند و گفتند این افراد به‌عنوان راننده خودروهای تصادفی -ساختگی- به ادارات بیمه مراجعه کرده و اقدامات اولیه برای کلاهبرداری و دریافت پول از شرکت‌های بیمه را انجام داده‌اند. با دستگیری چهار متهم، آنها ضمن تأیید اظهارات سه همدست خود گفتند که فرد دیگری نیز به نام هدی (۳۶ ساله) با آنها همکاری و همدستی داشته و در چندین فقره از تصادف‌های ساختگی به‌عنوان راننده خودرو، ایفای نقش کرده است.

 

مهدی نیز در جنوب غرب تهران دستگیر شد و ضمن اعتراف صریح به همدستی با متهمان دستگیر شده گفت که به صورت جداگانه با دو نفر از دوستانش به نام‌های امید (۲۵ ساله) و محسن (۳۱ ساله) اقدام به تصادف‌های ساختگی منجر به جرح و دریافت پول از شرکت‌های بیمه کرده‌اند. با این تفاوت که در گروه سه نفره اخیر، محسن ودوستانش با شکستن اعضای بدن‌شان از جمله دست، پا و گونه اقدام به تشکیل پرونده درمراکزپزشکی قانونی کرده‌اند. ضمن اینکه در حال حاضر محسن به علت شکستگی پا، به همراه امید در بیمارستان تحت مراقبت پزشکی قرار دارند؛ بدین ترتیب بلافاصله محسن وامید در بیمارستان طالقانی شناسایی وهنگام ترخیص دستگیر شدند و به اداره آگاهی انتقال یافتند؛ در جریان تحقیق از این دو متهم مشخص شد محسن درآستانه دریافت دیه ۳۹۰ میلیون تومانی از بیمه بوده است.

 

جعل نامه‌های پزشکی قانونی

همزمان با دستگیری متهمان، جاعل گروه به نام محمد (۴۰ ساله) نیزدر منطقه باقرشهر به دام افتاد. اوبا تهیه مهرهای جعلی اقدام به تهیه اوراق پزشکی قانونی کرده بود که در بازرسی از مخفیگاهش مهرهای مجعول پزشکی قانونی و اوراق پزشکی قانونی کشف شد.

 

با دستگیری اعضای این گروه در تهران، مهدی در ادامه اعتراف‌هایش گفت که با دو نفر دیگر به نام‌های رسول (۳۳ ساله) و بهمن (۲۹ ساله) به همین شیوه و شگرد اقدام به دریافت مبالغی از شرکت‌های بیمه در شهرستان کاشان کرده است؛ بلافاصله کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی با دریافت نیابت قضایی به کاشان اعزام شدند و رسول و بهمن را نیز دستگیر کردند. آنها هم پس از انتقال به پلیس آگاهی تهران بزرگ به کلاهبرداری و دریافت غیرقانونی پول از شرکت‌های بیمه در پوشش تصادف‌های ساختگی منجر به جرح اعتراف کردند.

 

سرهنگ حمیدرضا یاراحمدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین باره گفت: با بررسی اسناد و مدارک به‌دست آمده از متهمان و با دعوت از شرکت‌های مختلف بیمه و شناسایی پرونده‌های تشکیل شده، تاکنون بیش از ۲۵ فقره از تصادف‌های منجر به جرح ساختگی متعلق به این گروه از متهمان شناسایی شده است که برآورد ارزش مالی اولیه در پرونده‌های شناسایی شده به بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. با این حال تحقیقات تخصصی برای کشف دیگر جرایم متهمان همچنان در دستور کار قرار دارد.

منبع: جام نیوز

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false