×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حوادث غیرمترقبه استان بوشهر مستندسازی شود

به گزارش چغادک نیوز:  عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با تسلیت جان باختن شماری از هموطنان در حادثه زلزله کرمانشاه و با تاکید بر نقش مهم اجرای طرح‌های پیشگیری از کاهش خسارات و تلفات اظهار داشت: فلسفه وجودی مدیریت بحران، برنامه ریزی برای مقابله مطلوب به حادثه است نه اینکه بعد از وقوع حادثه، اقدامات خود را انجام دهیم.

وی با تاکید بر تدوین برنامه تخصصی برای مقابله با حوادث و بحران‌های غیر مترقبه افزود: با تدوین برنامه تخصصی، در مقابله با حوادث غیرمترقبه از ظرفیت مدیران محله‌ای استفاده بیشتری برده می‌شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر ارتقا آمادگی برای مقابله با بحران‌ها و وقایع تصریح کرد: انتظار مردم برنامه ریزی برای مقابله با حوادث است تا شاهد کاهش خسارات به مردم باشیم.

گراوند با بیان اینکه سند جامع مدیریت بحران استان بوشهر با شبکه‌های هرمی تعریف شده گفت: این سند در حوزه سیل، زلزله، آتش سوزی با توجه به اطلاع رسانی سلسله مراتبی توسط اداره کل مدیریت بحران استان تدوین شود.

وی با تاکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی نسبت به تدوین سند جامع مدیریت بحران استان بوشهر افزود:  توجه به مقوله آموزش در حوزه مدیریت بحران و فرهنگ سازی در این بخش ضروری است و از رسانه ملی هم انتظار می‌رود در این بخش نقش مهم خود را ایفا کند.

استاندار بوشهر با تاکید بر ضرورت نظارت جدی و کارشناسی بر ساخت و سازها برای پیشگیری از خسارت در زمان وقوع حادثه خاطر نشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در زمان وقوع حادثه غیرمترقبه، ناهماهنگی بخش‌های مختلف است که باید این مشکل را با برنامه ریزی بیشتر حل شود.

گراوند بر ضرورت مستندسازی حوادث غیرمترقبه در استان تاکید کرد و ادامه داد: باید امکانات و ظرفیت‌های مناطق مختلف استان بوشهر در حوزه مدیریت بحران شناسایی شود تا در زمان وقوع حادثه بتوان استفاده مطلوبی از آنها کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false