×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۱۰ نفر از فعالان عرصه وقف استان در دهه وقف تجلیل می شوند

به گزارش چغادک نیوز: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان بوشهر در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت فرا رسیدن دهه وقف، اظهار کرد:  در این روز برنامه ها بصورت روز شمار برنامه ریزی شده است که از پنج شنبه ۲۵ آبان ماه الی ۴آذر ماه به ترتیب با موضوع وقف رسانه و بسیج مردمی، سنت نبوی و سیره اهل بیت، ترویج فرهنگ قرآنی، بقاع متبرکه و زیارت، خانواده و سبک زندگی، علم و فن آوری، اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال، علما و حوزه های علمیه، محیط زیست و سلامت، و اجرای امینانه نیات واقفین می باشد.

حجت الاسلام سید مهدی حسینی اضافه کرد:  یکشنبه ۲۸ آبان ماه نیز به مناسبت شهادت امام رضا(ع) در دشتستان مردم با پای پیاده به سمت امامزاده ابراهیم حرکت می کنند که در این مراسم ۱۰ نفر از خدام حرم رضوی نیز حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه سالیان گذشته در خصوص پیاده روی مردم چغادک با ما هماهنگی شد و ما نیز امامزاده ای را برای حضور مردم مشخص کردیم که اداره اوقاف نیز در این حرکت فرهنگی مشارکت داشت، اظهار کرد: امسال اداره اوقاف برنامه ریزی در خصوص پیاده روی مردم در روز شهادت امام رضا(ع) انجام نداده است و اطلاعی در این مورد ندارد و اگر جهت مشاوره به این اداره مراجعه می شد بقاء شهرستانی را برای اینکار مشخص می کردیم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در دهه وقف برنامه های مختلفی همچون همایش سبک زندگی اسلامی، نشست های صنفی، سرکشی از بقاء برگزار می شود، اظهار کرد: همایش یاوران وقف یکی از مراسم این دهه است که از ۱۱۰ نفر از اصحاب وقف و فعالان عرصه وقف، هیات امنا و خدام و نخبگان این عرصه تجلیل خواهد شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان بوشهربا بیان اینکه در بحث قرآن نیاز به موقوفه داریم و در بحث سبک زندگی اسلامی در سطح استان بوشهر موقوفات محدودی وجوددارد، بیان کرد: در دهه آخر صفر اعزام مبلغ را  در قالب خیمه های معرفت را خواهیم داشت و ایجاد غرفه های همه واقف باشیم نیز از دیگر برنامه های این روز است.

وی پیرامون زلزله کرمانشاه نیز گفت: جهت کمک به مردم مظلوم کرمانشاه۱ تریلر آب معدنی به ارزش ۱۵ میلیون تومان و ۸ میلیون تومان وجه نقد نیز جهت کمک به زلزله زدگان اختصاص و ارسال شده است.

وی یکی از فعالیت های اوقاف را تلاش جهت ایجاد موقوفات جدید در حوزه های مختلف انتفاعی و منفعتی خواند و افزود: هر سال حدود ۷۰ الی ۸۰ وقف جدید داریم و از ابتدال امسال  قریب به ۳۹ وقف جدید را داشته ایم که نسبت به سال گذشته  رشد داشته است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به موقوفات انجام شده بیان کرد: در دشتسستان موقوفه درمانی  را داریم که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بحث قرآنی نیز موقوفات متعددی وجود دارد و در نهایت در سالهای قبل تاکنون ۱۰ وقف درمانی، ۴۱ وقف خدماتی، ۱۶۳ وقف صنفی و ۷۶ وقف آموزشی را داشته ایم./انتهای پیام

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false