×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
موگرینی: تحریم‌های جدید علیه ایران فعلاً در دستور کار نیست

به گزارش چغادک نیوز، تسنیم به نقل از روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشت، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت این اتحادیه برنامه‌ای برای رایزنی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران ندارد.

دولت آمریکا بعد از بررسی سیاست‌هایش در قبال ایران از اعلام پایبندی تهران به توافق هسته‌ای برجام خودداری کرده و از متحدانش خواسته فشارها بر ایران را بابت برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور افزایش دهند.

مقام‌های اروپایی گفته‌اند برای افزایش فشارها علیه ایران در موضوعات موشکی و منطقه‌ای با واشنگتن همراه خواهند شد، اما آنها در عین حال در تلاش هستند آمریکا را به ماندن در توافق هسته‌ای با ایران ترغیب کنند.

موگرینی، بعد از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: «ما نه امروز، نه هفته گذشته [در سفر واشنگتن] درباره اعمال تحریم‌های بیشتر از جانب اتحادیه اروپا علیه ایران صحبت نکردیم.»

علی‌رغم این اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفته بود اتحادیه اروپا ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه گفت: «همان‌طور که می‌دانید اتحادیه اروپا همین حالا تحریم‌های علیه نهادهای ایرانی دخیل در برنامه بالستیک وضع کرده است. در صورت لزوم می‌توان تحریم‌هایی جدید اعمال کرد.»

موگرینی، علی‌رغم این گفت که موشک‌های بالستیک جزو توافق هسته‌ای ایران نیستند. وی اضافه کرد: «ما هیچگاه در ماه‌های اخیر این موضوع را سر میز مذاکره‌مان مطرح نکرده‌ایم و پیش‌بینی نمی‌کنم این اتفاق در آینده نزدیک هم بیفتد.»

این مقام اتحادیه اروپا و سایر مقام‌های اروپایی در گذشته گفته‌اند که بروکسل آماده رایزنی درباره افزایش فشار بر ایران بابت برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور است. آنها علی‌رغم این تأکید کرده‌اند که این موضوع بایستی خارج از چارچوب برجام مورد بررسی قرار گیرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false