بازنشسته‌ها می‌توانند وزیر و معاون وزیر شوند + سند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بازنشسته‌ها می‌توانند وزیر و معاون وزیر شوند + سند

به گزارش چغادک نیوز: با بخشنامه سازمان اداری و استخدامی، وزرا و معاونان آنان از قانون منع به کار گیری بازنشستگان مستثنی شدند.

بر این اساس، مقامات مذکور در ماده(۷۱) قانون مدیریت خدمات کشوری و همترازان آنها و ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد (۷۰%) و بالاتر، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری از شمول این قانون مستثنی می باشند.

به این ترتیب یک فرد بازنشسته می تواند وزیر شود ولی وزیری که بازنشسته شده نمی تواند در پستی که مقامات ماده ۷۱ محسوب نمی شود مشغول بکار باشد.

چندی قبل سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفته بود: قانون منع بکارگیری بازنشستگان از قبل بود که اخیرا مجلس به دلیل اختلافی که وجود داشت تفسیری برای آن داشت و قبلا هر کس اگر مقام بود در هر پستی قرار می گرفت می توانست بکار گرفته شود و به همین دلیل اکثر بازنشستگان مجددا بکار گرفته می شدند و با تفسیر جدید مجلس این فضا محدود می‌شود.
از تاریخ ۲۰ آبان ماه امسال قانون منع بکارگیری بازنشستگان قطعیت پیدا کرده و هرکس آن را نقض کند و نادیده بگیرد و بکار گرفته شود و یا بکار گیرد با مجازات انفصال روبرو می‌شود.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false