×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
شهرهای ۳۷ گانه استان بوشهر دارای کتابخانه عمومی می‌شوند

به گزارش چغادک نیوز: سیدعلی هاشمی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با بیان اینکه در هفته کتابخوانی از۲۰ تا ۲۶ آبان برنامه‌های متنوعی برگزار می‌شود اظهار داشت: غبارروبی قبور مطهر شهدا، حضور در مدارس و نشست با کتابخوانان، برگزاری مسابقات کتابخوانی، رونمایی از کتاب‌های جدیدالتألیف از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی با بیان اینکه در استان بوشهر ۶۴ کتابخانه عمومی فعال است تصریح کرد: در این کتابخانه‌ها ۸۲۰ هزار جلدکتاب در زمینه‌های مختلف وجود دارد که با افتتاح کتابخانه سیراف در این هفته  کتابخانه‌های استان بوشهر به ۶۵ کتابخانه افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه در هفته کتاب بیش از ۱۲۰ نوع برنامه در استان بوشهر برگزار می‌شود گفت: در استان بوشهر بیش از ۳۴۰۰ فعالیت فرهنگی در قالب نشست‌ با کتابداران، مسابقات مختلف در حوزه کتاب، جلسات نقد و بررسی، رونمایی از کتاب، جلسات قصه گویی، برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در طول سال برگزار می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه باید به ازاء هر ۳هزار  تا ۵ هزار نفر یک کتابخانه عمومی وجود داشته باشد گفت: با این اوصاف اکنون ۶۴ کتابخوانه در استان بوشهر جوابگوی ۳۲۰ هزار نفر جمعیت است و برای ۸۴۰ هزار نفر جمعیت استان بوشهر خدمات کتابخانه‌ای وجود ندارد.

وی، شعار امسال هفته کتاب را آینده روشن با خانواده کتابخوان دانست و افزود: در هفته کتاب با تجهیز کتابخانه در دست ساخت سیراف، افتتاح می‌شود و بدین ترتیب با تکمیل پروژه کتابخانه عمومی در شهرهای بوشکان و بادوله تمام شهرهای ۳۷ گانه استان بوشهر دارای کتابخانه عمومی می‌شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های روستایی استان بوشهر تصریح کرد: اکنون در ۲۱ روستای استان بوشهر کتابخانه وجود دارد و بر اساس استانداردهای تعریف شده باید در روستاهای بالای ۱۵۰۰ نفر جمعیت کتابخانه ایجاد شود و به این ترتیب استان بوشهر ۲۹ کتابخانه روستایی کم دارد.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false