×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
ترامپ وضعیت اضطراری ۳۸ ساله در قبال ایران را تمدید کرد+متن بیانیه

به گزارش چغادک نیوز: «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا وضعیت اضطراری در قبال ایران که از ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ (۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۵۸) اعلام شده را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

رئیس‌جمهور امریکا در اعلامیه‌ای که برای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا ارسال شده، همانند روسای پیشین این کشور اعلام کرده که روابط با ایران هنوز به وضعیت عادی بازنگشته و فرایندهای مربوط به اجرای توافقات ۱۹ ژانویه ۱۹۸۱ (۲۹ دی‌ماه ۱۳۵۹) کماکان ادامه دارند. اشاره ترامپ به انعقاد قرارداد الجزیره شامل توافق آمریکا و جمهوری اسلامی ایران در مورد حل و فصل دعاوی حقوقی طرفین است.

فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ که ترامپ آن را تا تاریخ ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۸ تمدید کرده، نخستین بار پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران توسط دانشجویان پیرو خط امام در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه ۱۳۵۸ به امضا رسید.

متن کامل بیانیه ترامپ چنین است: «در ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹، رئیس‌جمهور با امضای فرمان اجرایی شماره ۱۲۱۷۰ و به منظور رسیدگی به تهدیدهای غیرعادی و فوق‌العاده علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده، طبق ‘قانون اختیارات اقتصادی وضعیت اضطرار بین‌المللی’ در قبال ایران وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

روابط ما با ایران هنوز به وضعیت عادی بازنگشته‌ و روند اجرای توافق‌هایمان با ایران که در روز ۱۹ ژانویه سال ۱۹۸۱ به دست آمد هنوز در جریان است. به این دلیل، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده در تاریخ ۱۴ نوامبر ۱۹۷۹ و تدابیر اتحاذ شده در آن تاریخ برای رسیدگی به آن وضعیت اضطراری بایستی تا بعد از  ۱۴ نوامبر ۲۰۱۷  نافذ می‌باشند. من به موجب بند ۲۰۲ (د) از قانون اضطرار ملی، وضعیت اضطرار ملی اعلام‌شده با ایران در فرمان اجرایی ۱۲۱۷۰ را برای یک سال دیگر تمدید می‌کنم.»

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false